• Alyzzah

2 likadana MF, är risken större för ett till?

Hej!

Jag har haft 2 MF som båda slutade när jag klev in i v 7. Alltså kan man säga att dom var i stort sett lika, båda med bruna flytningar  början.
    Det känns som att risken för ett 3:e MF är större nu, då det känns som att det skulle va nåt fel som händer runt v 6-7.

Nån som varit med om samma?

• Svar på tråden 2 likadana MF, är risken större för ett till?
  • Bling1975

Jag har varit med om samma (2 st v7) och är också orolig, men min läkare säger att det är vanligt med två och ovanligt med tre. Men det gör mig inte mindre nervös...

Stitch längtar efter Lilo
  • CarlHerman

Jag har också varit med om samma (2 mf i vecka 6-7). Är nu gravid igen i v 7 och är orolig hela tiden. Det kanske är nåt fel på en som gör att man inte kan gå längre än till v 7? Jag är så avundsjuk på de som aldrig haft nåt mf och de som kan njuta av graviditeten. Jag har aldrig ens tänkt tanken att jag kanske får en bebis i september, känns omöjligt att nåt dit...

• Krusbär

Det är väl väldigt vanligt att man får mf just i de veckorna, eftersom många viktiga organ bildas då?

• CarlHerman

Ja jag (och de andra som fått flera mf också säkert) vet såklart att det är väldigt vanligt att få mf i just de veckorna. Men har man haft två och inte har barn sen tidigare så är man ju orolig att det ska fortsätta bli mf på mf på mf. För mig är det ingen tröst att det är vanligt...

• santana

tror att jag just håller på att få mitt andra missfall i v7...ska till gyn i eftermiddag men blöder som mens...

• Krusbär

Jag har själv haft två mf och är väldigt orolig för att det ska bli ett tredje (när jag väl vågar försöka igen). Men jag tror ändå att vid tidigt mf är det något fel på ägget eller spermien. Det är inte kroppen som inte kan ta hand om graviditeten, vilket kan vara fallet om man får sena mf. Men jag ger inte mycket för statistiken, den är ju ett tvärsnitt av alla som blir gravida. Och de flesta av dem får ju inte mf. Så även om tre på raken är ovanligt enligt statistiken så finns det inga garantier, tyvärr.

Svar på tråden 2 likadana MF, är risken större för ett till?