• Lady Bling

Ungefär när drog era barn storlek 74 i kläder? Vilken storlek på sommarkläder?

Ungefär hur gamla var era barn när de drog storlek 74 i kläder? Har tittat på lite sommarkläder på nätet till min dotter som snart är 5 månader men är lite osäker på vilken storlek man ska köpa. Hon var 61,5 cm lång och vägde 6095 gram för ca 2 veckor sedan, men drar ändå 68 i bodysar och jag fick fålla ner byxor stl 68 redan för en månad sen, så hon börjar behöva stl 74 i byxor. (Hon måste ha långa ben..... )

-När började era barn behöva storlek 74?

-Hur lång kan hon hinna bli innan sommaren är slut?

-Vilken storlek skulle ni rekommendera att köpa på kläder som ska kunna användas till slutet av sommaren?

• Svar på tråden Ungefär när drog era barn storlek 74 i kläder? Vilken storlek på sommarkläder?
  • Makaroner

Anton har stl 68-74 nu. Han är ung 67 cm/8 kg och 4 månader. Kolla din tjejs bvc-kurva. Där ser du om hon växer fort eller långsamt. Jag köper iaf en stl större än vad Anton har nu om det blir sommarklädesköp (dvs stl 80). Han har ju det mesta ärvt från storebror.

• leolina

min tjej är snart 9 månader o kan ha 74 på vissa kläder,men långtifrån alla plagg.men jag köper 74 iallafall,annar blir det ju för litet på en gång

• Julianna

Min son är fyra och en halv månad och drar 68 i bodys och övriga kläder, men dom börjar bli lite små nu så vilken vecka som helst går han över till stl 74. Jag tänker satsa på stl 80 till sommaren tror jag. Men visst är det svårt!! Storlekarna stämmer ju inte i affärerna. Det brukar stå 6 månader på klädr stl 68 och 9 månader på stl 74! Helt fel ju. I alla fall på min bebis. Kram

• uniMog

Nina följde storlekarna på affärerna upp till stlk 74 ungefär. Så runt 9 mån hade hon 74.

• jesslin

Sofia har haft 74 sedan lite innan hon var 5 månader. HOn är 68 lång. En del passar bra, främst bodys. Hon har 68 i vissa byxor.

• Månsi

min tjej är 10 mån å har 74 nu lite uppvikt 80 också :)
    hon är 75 cm å väger 8460 (hon har varit magsjuk så därför väger hon lite lite :)

• hidden angel

min tjej har fortfarande 68 o e 9½ mån... har haft 68 enda sen julas.. men det börjar så smått bli dax att byta

• Lorina

Mina tjejer är 10 månader och den ena väger 9995g och är 73 cm hon har 74 på sina kläder, den andra väger 9990g men är bara 68 cm så hon använder både 68 och 74. Har en kompis hennse dotter hade stl 74 när hon var 1 år. Det är väldigt olika och du får ju gå efter hur lång hon är.

• Callisto79

Min kille är 3månader idag, och har redan 74 i vissa kläder. Så du får nog kolla på din dotters kurva, för det kan variera väldigt

Svar på tråden Ungefär när drog era barn storlek 74 i kläder? Vilken storlek på sommarkläder?