• badthing

Unga mommor?!....?

jag tycker det är upp till folk själva när dom väljer att skaffa barn.
    vill dom leva snålt, så tycker jag då får dom göra det, eftersom det är dom själva som valt det och vill ha det så.
    jag anser inte att barn till föräldrar som går på soc är mindre värda än barn till föräldrar med riktiga jobb..

så tycker jag. sen får resten tycka vad dom vill.
    jag är själv ung, ska snart få barn, och nej... vet ni vad? jag har inget jobb! varför? nej, för jag har inte fått något!!

• badthing

jag tycker det är upp till folk själva när dom väljer att skaffa barn.
    vill dom leva snålt, så tycker jag då får dom göra det, eftersom det är dom själva som valt det och vill ha det så.
    jag anser inte att barn till föräldrar som går på soc är mindre värda än barn till föräldrar med riktiga jobb..
    även om det kanske inte var riktigt så andra menade.. detta är min uppfattning och mitt tycke.

så tycker jag. sen får resten tycka vad dom vill.
    jag är själv ung, ska snart få barn, och nej... vet ni vad? jag har inget jobb! varför? nej, för jag har inte fått något!!

• badthing

jag går på soc, är inte planerat gravid, och förlitar mig inte att leva på andra heller för den delen.
    visst, är väl kanske dumt att behålla ett barn när man vet att man inte har pengar, men känner inte att jag kommer bli en sämre mamma bara för att jag går på soc.
    ok, jag vill ha mkt pengar så jag kan köpa vad jag vill och behöver till mitt barn, för att det ska må bra.. så länge barnet får kärlek och dom kläderna som behövs så är jag faktiskt nöjd!
    jag vet folk som har det sämre, så jag tänker inte dömma någon..
    sen har folk olika uppfattningar, men jag känner att jag inte blir en sämre mamma för det. mina föräldrar hade inte heller så mkt pengar när jag växte upp, inte är det väl något fel på mig för det.
    man får lära sig leva snålt helt enkelt!

• badthing
    BetongMorsa skrev 2008-01-29 21:44:25 följande:
    bra sagt :) mkt fördomar mot unga mammor...
    Ja, låter ju som att unga mammor inte kan ta hand om sina barn riktigt pga man inte har jobb eller går på soc.
    finns väl folk som är 30 och precis fått barn, som inte klarar det lika bra som en ung mamma.. :)
  • badthing
    BetongMorsa skrev 2008-01-29 22:09:23 följande:
    absolut. Sen tror jag de mesta beror på personlig mognad. Inte födelsedatum!Jag e 22 o har hand om 3 barn (2bio+1bonus), o ingen har klagat på mitt föräldraskap hittills!
    Ja, precis! Därför jag sa att folk som är 30 inte alls behöver vara en bra mamma, bara för att dom är äldre.
    Du ser, du är ung, är ingen som har klagat på dig för att du har fler barn än ett att ta hand om, och ingen som säger att du är värdelös som mamma för att du är ung. :)
    Förstår då inte varför andra klagar, på folk dom inte ens känner eller vet vad som ligger bakom.

Gud, blir så irriterad på folk som ska sitta och predika att så och så ska livet vara, annars är man värdelös. Morr.
Svar på tråden Unga mommor?!....?