Inlägg från: jennie ellie |Visa alla inlägg
  • jennie ellie

Unga mommor?!....?

Av mig får de kritik om de inte skaffat sig arbete innan de blir garvida så att de har en ordentlig sgi och kan leva på sin föräldrapeng utan att få bidrag från soc.
    I övrigt har jag ingen kritik mot dem pg av sin ålder

• jennie ellie

Ok, jag tycker man kan vänta tills man då (utöver det att man ordnat sin sgi) är 18 år. Då är man i alla fall inte för ung, utan myndig och kanske har tagit körkort mm hunnit skaffa lägenhet, pluggat lite osv. Jag var 27 och har bara ett barn

• jennie ellie

Det underlättar såå mycket om man tex har körkort när man får barn, man blir inte så låst och kan lätt och snabbt ta sig till dagis och åka och handla, hälsa på kompisar mm.

• jennie ellie

Sämre mammor för att de går på soc? Mja, de tar ju mindre ansvar för sin livssituation och försörjning när de inte ordnar den saken innan utan förlitar sin försörjning från andra.
    Men visst de är lika bra på att mata och passa sina barn som vem som helst i övrigt

• jennie ellie

Ok, du får gärna berätta om hur du får det att gå ihop med ekonomin

fullerö skrev 2008-01-29 20:15:13 följande:
    Även om man inte fått upp sin sgi kan man faktiskt leva på sin föräldrapenning, det är jag ett vandrande bevis på!
  • jennie ellie

som du säkert kan läsa så står det klara sig utan att få bidrag från soc, har du inte behövt bli försörjd av den så är det inte riktat till dig.
    Hade killen ev lämnat dig hade du stått där ev utan att kunna få det att gå ihop

BetongMorsa skrev 2008-01-29 21:43:28 följande:
    jag hade inte det när jag blev gravid me min första men sambon har väl ett jobb....har aldrig haft soc inkopplade. är det inte att dra alla över en kant?
  • jennie ellie

Ja, och måmga av dagens unga mammor som är såå mogna och redo att bli mammor enligt dem själva får bidrag från soc.
    Mognad är att vänta med att skaffa barn tills dess att man själv kan försörja sig och dem.

BetongMorsa skrev 2008-01-29 22:13:49 följande:
    vill man få det att gå ihop så ordnar man det! Ingenting är omöjligt (oups Gunde-varning)
Svar på tråden Unga mommor?!....?