Inlägg från: BetongMorsa |Visa alla inlägg
  • BetongMorsa

Unga mommor?!....?

jennie ellie skrev 2008-01-29 19:10:54 följande:
    Av mig får de kritik om de inte skaffat sig arbete innan de blir garvida så att de har en ordentlig sgi och kan leva på sin föräldrapeng utan att få bidrag från soc. I övrigt har jag ingen kritik mot dem pg av sin ålder
    jag hade inte det när jag blev gravid me min första men sambon har väl ett jobb....har aldrig haft soc inkopplade. är det inte att dra alla över en kant?
  • BetongMorsa
    badthing skrev 2008-01-29 19:25:39 följande:
    jag tycker det är upp till folk själva när dom väljer att skaffa barn.vill dom leva snålt, så tycker jag då får dom göra det, eftersom det är dom själva som valt det och vill ha det så.jag anser inte att barn till föräldrar som går på soc är mindre värda än barn till föräldrar med riktiga jobb.. så tycker jag. sen får resten tycka vad dom vill.jag är själv ung, ska snart få barn, och nej... vet ni vad? jag har inget jobb! varför? nej, för jag har inte fått något!!
    bra sagt :) mkt fördomar mot unga mammor...
  • BetongMorsa
    badthing skrev 2008-01-29 22:04:53 följande:
    Ja, låter ju som att unga mammor inte kan ta hand om sina barn riktigt pga man inte har jobb eller går på soc. finns väl folk som är 30 och precis fått barn, som inte klarar det lika bra som en ung mamma.. :)
    absolut. Sen tror jag de mesta beror på personlig mognad. Inte födelsedatum!

Jag e 22 o har hand om 3 barn (2bio+1bonus), o ingen har klagat på mitt föräldraskap hittills!
  • BetongMorsa
    jennie ellie skrev 2008-01-29 22:11:05 följande:
    som du säkert kan läsa så står det klara sig utan att få bidrag från soc, har du inte behövt bli försörjd av den så är det inte riktat till dig.Hade killen ev lämnat dig hade du stått där ev utan att kunna få det att gå ihop
    vill man få det att gå ihop så ordnar man det! Ingenting är omöjligt (oups Gunde-varning)
  • BetongMorsa

Sen tror ju även folk att man får fråga en ung mamma vad som helst. Klassiker jag fått höra;

Var det planerat? (skulle man aldrig fråga en äldre, de planerar väl alltid sina barn, eller?)

Vet du vem pappan är? (Nej, jag bor i kollektiv med 27 potentiella pappor, ngn av de är det....kanske..öhh....eller?!?!)

Har du bokat abort än? (Har jag sagt minsta lilla som betyder att barnet inte va planerat, se fråga 1)

Svar på tråden Unga mommor?!....?