Inlägg från: Pikku Enkeli |Visa alla inlägg
  • Pikku Enkeli

Är detta hög årsinkomst?

Väldigt lite. Så låg lön har jag aldrig haft, trots att jag varit "outbildad" hela tiden.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Pikku Enkeli
    minängel skrev 2008-01-29 21:31:38 följande:
    Har man en inkomst under 300 000 räknas man som låginkomsttagare!!! (min sambo som hört det av en arbetskamrat)
    Det tror jag inte ett dugg på.
  • Pikku Enkeli
    Anonym (undrande) skrev 2008-01-29 21:28:20 följande:
    Ganska lite alltså. Var går gränsen för medeinkomst? Nån som vet?
    Medel är ca 220'000kr om jag inte minns fel.
  • Pikku Enkeli
    Anonym skrev 2008-01-29 21:38:12 följande:
    Tyvärr. Du är inte medelinkomsttagare enligt de ekonomiska riktlinjer som finns om du tjänar under 300 000.
    Fakta?
  • Pikku Enkeli
    JAG är BÄST skrev 2008-01-29 23:12:23 följande:
    Svar, idag är inte 1-mille mycket med tanke på vad allt kostar idag. Bo i ett hus, en ny bil alt 2st medelmåttliga (beggade), 1-2barn=stor kostnad i blånboken sin, mm.Kolla upp vad det kostar så ser du att POFF så rök den millen. Å, det är bara vanligt Svenssons-liv men lever då.
    Allting är relativt. Att säga att en mille inte ÄR mycket håller jag inte med om, men på vissa ställen i Sverige KAN det vara så tragiskt att det inte ÄR mycket. För mig är det mycket. Och ja, jag bor förvånande nog i villa och har bilar.
  • Pikku Enkeli

Jag tycker argumentationstekniken är lite förvirrande här... Allting är nämligen relativt:

1 miljon är lite pengar = dålig insikt, för det beror på för vem
    1 miljon är lite pengar för mig = konstaterande som inte behöver vara ett dugg osant

strlk. 46 är en liten storlek = dålig insikt, för det beror på för vem
    strlk. 46 är en liten storlek för mig = konstaterande som inte behöver vara ett dugg osant

• Pikku Enkeli
    JAG är BÄST skrev 2008-01-29 23:26:07 följande:
    PikkuEnkeli Jag har ockå hus och 2st bilar. Men i vårt läge skulle 1mille göra oss lånfria så att säga. Men skuldfri blir man aldrig i sitt liv.Men se i det stora hela så är inte en mille några pengar. Eller hur
    För mig är det mycket pengar. För dig är det inte det. Enkelt konstaterande.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?