Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

Är detta hög årsinkomst?

Det är lite betalt!

Har inte läst tråden. Men kanske fråga och svaret har dykt upp. Men vad är det för jobb TS??.

• JAG är BÄST

Anonym

Anonym skrev 2008-01-29 22:55:47 följande:
    Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.

Om man anser att en miljon inte är mycket pengar så kanske man ska fundera över vad som är fel. Jag har själv nära miljonen, ärvda, men jag kan inte för mitt liv förstå hur människor kan vara så inskränkta att de kan sitta och säga att en miljon inte är speciellt mycket pengar. USCH!

Svar, idag är inte 1-mille mycket med tanke på vad allt kostar idag. Bo i ett hus, en ny bil alt 2st medelmåttliga (beggade), 1-2barn=stor kostnad i blånboken sin , mm.

Kolla upp vad det kostar så ser du att POFF så rök den millen. Å, det är bara vanligt Svenssons-liv men lever då.
  • JAG är BÄST

Men nå måste ni ändå hålla med "rött och guld" lite.
    Det låter lite som om ni är avis på henne .

Jag skulle heller inte vilja betala min mans skulder eller om han nu vore som sambo.

Sant och jag håller med er om att betala för boendet då menar jag halva hyran. Resterande så länge man bara är sambor och är sammanboende i enes lägenhet så ska man hålla varsin ekonomi. Endast mat och hyra ska man dela på. Fackavgigiter, mob-tel mm ska man betala var sig.

Det är inget konstigt idet anser jag.

PikkuEnkeli
    Jag har ockå hus och 2st bilar . Men i vårt läge skulle 1mille göra oss lånfria så att säga. Men skuldfri blir man aldrig i sitt liv.
    Men se i det stora hela så är inte en mille några pengar. Eller hur

• JAG är BÄST

"Anonym

Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det."

Öööh

Vad menar du??
    Det jag personligen menar om man ser till vad hus och bil kostar idag så är en mille inte mycket.

Ja, en mille på kontot sitt är ju kanon om man har sånt . Men nu är inte så fallet utan jag gämnför med vad saker kostar idag. Så hetsa inte upp dig i onödan .

Ett hus för 7-800.000:- + en ny bil och en bättre beggad bil. Vips så är du uppe i 1mille .

Förstår du hur jag tänker?. En mille är inte mycket idag. Då menar jag mer i lån och skulder. Det är få idag som kan kasta upp dessa pengar kontant om man är en vanlig Svensson som jag

Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?