Inlägg från: mjukisvicki |Visa alla inlägg
  • mjukisvicki

Är detta hög årsinkomst?

ts
    har inte läst tråden förutom sista sidan
    men för att återgå till ts fråga så nej det är inte hög inkomst det är lite mindre än vad jag tjänar och jag tjänar då inge mycket. men tillräkligt för att jag och sonen ska kunna leva ett bra liv.

och den som skrev att en miljon inte var mycket pengar :-O hur många silverskedar växte du upp med? för mig så skulle jag ha 100 000kr så skulle jag vara as lycklig. hade jag haft en miljon så hade jag varit så glad så du kan aldrig ana. en miljon är mycket pengar. bara rika snorungar som anser annorlunda.

• mjukisvicki
    Anonym skrev 2008-01-29 23:12:47 följande:
    Tja, jag fick för det mesta en silversked per jul av farmor och farfar, ingen kul julklapp när man är barn, men så är jag ju en jätterik snorunge. Hur mycket tror du att man får för en miljon egentligen?
    i min värld får man jävligt mycket för en miljon. du kan få ett bra radhus och en bra bil och ändå har ungefär hälften kvar.
    jag skulle kunna bli skuldfri och aldrig behöva ha en skuld igen.
    så ja en miljon skulle göra min värld mycket lättare och mycket mindre oroande. men har du någonsin oroat dig för hur du ska klara dagen? hur du ska klara av att betala hyran?
    har man haft det så då tycker man inte att en miljon är lite pengar.
  • mjukisvicki

jag bor i v-ås. inte största staden i sverige men inte heller en liten stad. här får du ändå tag på en bra bostadsrätt för en 300k. men visst finns det villor för över miljonen eller ja alla villor ligger där. men man får väl rätta munnen efter matsäcken oxå. jag vill inte ha en villa för flera miljoner.
    så för mig så är en miljon skit mycket pengar. jag skulle kunna bränna hela millen på en bil om det vore så men jag skulle aldrig göra det. men det jag säger är att säger man att en miljon är lite pengar så har man antingen för stora krav eller jävligt bortskämd.

• mjukisvicki

ska tillägga att jag önskar jag hade en mille liggandes. jag önskar att jag vore skuldfri och kunna köpa mig ett radhus så jag och min son kan få ett bra hem. men min verklighet ser inte ut så. jag kämpar på att bli av med mina skulder och jag kämpar för att få ihop att en dag kunna köpa mig ett litet radhus. fan 10k är skitmycket pengar för mig. som jag försöker spara ihop så jag kan köpa mig en någelunda bra bil. och så sitter folk och säger att en mille är lite pengar för fan klart att man reagerar.

gå en dag i mina skor och jag lovar er att ni tycker inte det är lite pengar längre.

• mjukisvicki

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:30:33 följande:

HejJag bor också i Västerås, och undrar i vilket område man hittar en bra lgh för 300.000?Innan vi köpte huset så kikade vi efter större br, men hittade inga som låg under 1.5 milj. Nu letar vi efter en br (1:a) till dottern på 17 år, och de vi har kikat på ligger runt 500.000 och uppåt.
    du kan få en br radhus på själby för en 200k. viserligen ganska hög avgift men ändå. tillberga finns det med. tortuna oxå. om man bara är beredd att kolla lite längre utanför ringvägen så hittar man. gryta har inte heller så jätte höga men som sagt även där blir då avgifterna höga.
  • mjukisvicki

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:38:43 följande:

Vi köpte vårt hus i Tillberga, och det var inte särskilt billigt.2,6 milj
    jo men om du läste ordentligt så skrev jag att bostadsrätts radhusen går att få under millen. och inga villor fanns under utan över millen,
    jag är jätte glad för att ni kan köpa ett hus för 2mille. jag önskar jag kunde göra det. men jag kommer aldrig kunna göra det. jag är glad om jag någonsin har råd att köpa mitt BR radhus för 300k. men en mille är fortfarande mycket pengar att ha liggandes på banken.
  • mjukisvicki
    stiletto skrev 2008-01-29 23:52:50 följande:
    Kan ju vara mer värt att köpa en lite dyrare br med lägre avgift. Man får oftare lägre månadskostnad om man gör så. Dessutom kan man ju påverka lånedelen om nu en miljon skulle ramla in på kontot en avgift blir ju aldrig lägre. Sitter själv och letar efter br (3-4:a)och det är inte mycket man får för 200 000kr någonstans i västerås, det går att finna men då ser de också ut därefter, som skit. Men en etta går ju defintivt att hitta utan problem.Jaja, nog om det. För mig är 170 000kr/år lite men jag skulle ändå klara mig bra eftersom jag inte har någon familj att försörja. Huvudsaken är väl att man tjänar in de pengar som behövs för att man personligen ska känna sig nöjd med sin livsstil. Själv vill jag ha så pass mycket pengar att jag kan äta bra och näringsriktig mat utan att behöva äta samma sak flera ggr/månaden. Att jag har råd med en fungerande bil som inte riskerar att gå sönder närsomhelst, att jag har råd att lägga en summa varje månad till pensionen, att jag klarar av en plötslig tandläkarräkning, att ha råd att roa mig ibland (bowling, konserter, bio, restaurangbesök), ett fräsch boende och en utlandssemester varje år plus lite(?) shopping . Jag drar just nu in ca 200 000/år och sambon ca 270 000 och vi lever väldigt gott.
    jag drar med in ungefär de summorna men jag lever själv. vi lever gott men jag har ett förflutet som gör att jag har en del skulder. och är man ensamstående så har man inte så jätte stor chans att få ett lån på en mille. jag har med råd med en bil men har just nu inte råd att lägga en handpenning. alla behöver starta någonstans och det är det jag håller på med nu. visst är det smart att köpa lite dyrare för att slippa så hög avgift men kan man inte göra det så får man antingen skita i att köpa eller köpa lite billigar med dyrare avgift.
    det jag försökte säga är att även om en miljon lätt kan försvinna så är det ändå mycket pengar. 10k är mycket pengar. om man inte har några
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?