Inlägg från: Sundance76 |Visa alla inlägg
  • Sundance76

Är detta hög årsinkomst?

Anonym skrev 2008-01-29 23:06:33 följande:

VARFÖR ska HAN betala hela boendet om ni bor TILLSAMMANS? Väx upp!

rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:

därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
    Jag hann inte läsa så mycket i tråden eftersom jag fastnade på första inlägget.

Rött och Guld
    Du menar att du skall bo gratis resten av ditt liv, om det nu kan hålla så länge med den inställningen du har.
  • Sundance76

JAG är BÄST skrev 2008-01-29 23:12:23 följande:

Anonym
    Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.Om man anser att en miljon inte är mycket pengar så kanske man ska fundera över vad som är fel. Jag har själv nära miljonen, ärvda, men jag kan inte för mitt liv förstå hur människor kan vara så inskränkta att de kan sitta och säga att en miljon inte är speciellt mycket pengar. USCH!Svar, idag är inte 1-mille mycket med tanke på vad allt kostar idag. Bo i ett hus, en ny bil alt 2st medelmåttliga (beggade), 1-2barn=stor kostnad i blånboken sin, mm.Kolla upp vad det kostar så ser du att POFF så rök den millen. Å, det är bara vanligt Svenssons-liv men lever då.
    Om man tänker på TS så ÄR en miljon mycket pengar med tanke på at det är mer än 5 årsinkomster för henne. Men visst skall man bara spenderra pengar så försvinner 1 miljon snabbt. Betala CSN-lån, huslån, renovera huset, köpa bil och sedan investera det lilla som blir över - om det blir något över efter huslånet (inte hos mig i alla fall).
  • Sundance76

rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:12:25 följande:
    och jag tycker tvärtom att de som tjänar bra blir översittare och inte kan förstå att folk faktiskt både överlever och lever på under 10.000 per månad utan att ha det knapert.skulle du som är höginkomsttagare ens få i huvudet att köpa mat för en hel månad för 460kr?skulle inte tro det,men för oss som har levt i den "verkligheten2 med dåligt med pengar är det stykande att kunna säga attman har kött på bodet VARENDA dag i 30 dagar för 460kr.hur får man 30middagar för 2personer för 460kr då???köp 4st storpack med kött(kotlett eller liknande,brukar vara 10st i varje)för 100kr/st= 400kr och 20st middagar för 2 personer.köp sedan 2kg köttfärs för 29,90kr/kg=60kr.2kg köttfärs för 2personer=10st middagar a´100g.lägg bara till ris, pasta,grönsaker.
    Äter du inte frukost och dricker mjölk????
  • Sundance76

rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:

skulle jag hitta en 2:a för 3,500kr och jag har utgifter på 2.000 utöver det, ser jag iallfall att jag skulle kalar det!inkomst 8.000hyra 3.500räkningar 2.000------------------2500kr kvar!inga problem, mat köper man för 460kr på en månad!
    Du är ju nästan komisk med tanke på att ekonomi är ett STORT intresse som du skrivit tidigare. Jag vet visserligen inte vilka räkningar du har eller var du bor, men man behöver försäkring på lägenheten och på sig själv (kostar pengar), är du ärlig så betalar du TV-licensen som är på nästan 2000:-/året. Med tanke på att du inte har några andra utgifter än räkningar räknar jag med att du går till jobbet eller är arbetslös - annars kostar det också (pengar om jag skall vara tydlig). Om du inte är naturist så lär du behöva köpa kläder emellanåt (second hand kostar också - pengar)

Å andra sidan skulle jag också kunna bo gratis, äta gratis, sluta jobba och ha det riktigt naturnära ute i skogen under ett vindskydd - alltså ingautgifter alls.
  • Sundance76

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 23:56:52 följande:

Hon är hjärnskadad och jobbar inte
    Men det förklarar ju allt och då behöver vi inte försöka få dig (Rött och Guld) att förstå. Det kan låta taskigt kanske, men efter närmare 10 sidor av inlägg har det ju inte gått in något och lär ju inte göra det sen heller då.

Ett sista tips: Prata med din sambo och förklara vad vi har sagt här inne.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?