Inlägg från: Leone i Västerås |Visa alla inlägg
  • Leone i Västerås

Är detta hög årsinkomst?

rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:
    jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.har du nån gång hört talas om att en hemmafru jobbar dubbelt så mycket som en heltidsarbetande??min sambo råkar uppskatta att han får hjälp med hemmet, något som inte många män verkar uppskatta!ojojoj, denna mannen va vist ett riktigt kap.
    "han får sex" ?????

Och det är något du ger honom liksom? I vårt förhållande har VI sex, för att VI gillar det. Det är inte något jag ger min sambo.
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4, 5kilo
  • Leone i Västerås

Rött och guld:

Jag tjänar ganska bra (drygt 750.000), och tycker att dina åsikter om människor med högre inkomster är väldigt snäva och nedvärderande.

Jag är kreativ (mycket faktiskt, och det är en del av det jag tjänar pengar på!)
    Jag har en sjysst bil, för att jag gillar bilar, inte för att skryta inför grannarna. Jag gillar heminredning, för att jag vill ha det fint omkring mig.

Jag har stort, ganska dyrt hus, för att husen här ÄR dyra. (och lägenheterna också för den delen).

Jag läser ofta i trådar du skriver i, och allt som oftast så är du väldigt nedvärderande mot de som kanske tjänar bättre, bor dyrt, har lån osv.

Visst finns det ytliga människor, men de finns i ALLA grupper.

Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,0 kilo
  • Leone i Västerås
    mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:21:47 följande:
    jag bor i v-ås. inte största staden i sverige men inte heller en liten stad. här får du ändå tag på en bra bostadsrätt för en 300k. men visst finns det villor för över miljonen eller ja alla villor ligger där. men man får väl rätta munnen efter matsäcken oxå. jag vill inte ha en villa för flera miljoner. så för mig så är en miljon skit mycket pengar. jag skulle kunna bränna hela millen på en bil om det vore så men jag skulle aldrig göra det. men det jag säger är att säger man att en miljon är lite pengar så har man antingen för stora krav eller jävligt bortskämd.
    Hej

Jag bor också i Västerås, och undrar i vilket område man hittar en bra lgh för 300.000?
    Innan vi köpte huset så kikade vi efter större br, men hittade inga som låg under 1.5 milj. Nu letar vi efter en br (1:a) till dottern på 17 år, och de vi har kikat på ligger runt 500.000 och uppåt.
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,5 kilo
  • Leone i Västerås
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:
    Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:12:25 följande: och jag tycker tvärtom att de som tjänar bra blir översittare och inte kan förstå att folk faktiskt både överlever och lever på under 10.000 per månad utan att ha det knapert.skulle du som är höginkomsttagare ens få i huvudet att köpa mat för en hel månad för 460kr?skulle inte tro det,men för oss som har levt i den "verkligheten2 med dåligt med pengar är det stykande att kunna säga attman har kött på bodet VARENDA dag i 30 dagar för 460kr.hur får man 30middagar för 2personer för 460kr då???köp 4st storpack med kött(kotlett eller liknande,brukar vara 10st i varje)för 100kr/st= 400kr och 20st middagar för 2 personer.köp sedan 2kg köttfärs för 29,90kr/kg=60kr.2kg köttfärs för 2personer=10st middagar a´100g.lägg bara till ris, pasta,grönsaker.
    Och hur vet du att jag inte har levt i den verkligheten? Att jag inte kan sätta mig in i en sån situation?
    Du bestämmer alltså det, enbart grundat på min inkomst?
    Det är väldigt inskränkt!
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,0 kilo
  • Leone i Västerås
    mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:32:58 följande:
    Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:30:33 följande: du kan få en br radhus på själby för en 200k. viserligen ganska hög avgift men ändå. tillberga finns det med. tortuna oxå. om man bara är beredd att kolla lite längre utanför ringvägen så hittar man. gryta har inte heller så jätte höga men som sagt även där blir då avgifterna höga.
    Vi köpte vårt hus i Tillberga, och det var inte särskilt billigt.
    2,6 milj
  • Leone i Västerås
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:
    skulle jag hitta en 2:a för 3,500kr och jag har utgifter på 2.000 utöver det, ser jag iallfall att jag skulle kalar det!inkomst 8.000hyra 3.500räkningar 2.000------------------2500kr kvar!inga problem, mat köper man för 460kr på en månad!
    Alltså, mat för 460:- i en hel månad?

Frukost, lunch och middag, samt kanske ev mellanmål el fika.

Hur äter man då?
  • Leone i Västerås
    rött och guld skrev 2008-01-30 00:04:10 följande:
    Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:33:32 följande: om du levt i samma verklighet som jag skulle du inte uttala dig som du gör.punkt.
    Och vet du vad? Du har FEL!!!!!!!!
    PUNKT!
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?