Är detta hög årsinkomst?
Någon form av arbete är det ju... prostution?
rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:
[citat]
jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.
Någon form av arbete är det ju... prostution?
rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:
[citat]
jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.
Jag tyckte att du skrev tidigare att du hade en hjärnskada, att det är därför du har ersättning från FK.
Kan det vara hjärnskadan som gör att du resonerar som du gör? Dina åsikter går emot vad de flesta tycker och tänker ju, så man undrar ju hur det kommer sig?
rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
Ris, pasta och grönsaker kostar också, samt kryddor och annat som du har när du tillreder t ex köttfärsen...
Sen är det ju inte alla som äter så lite som ni gör, har man dessutom barn så blir saken en annan också. Det finns många som har någon form av matallergi och då rusar matkostnaderna i höjden.
rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:
Det normala när man flyttar in i en BR som redan ägs av den ene och blir sambo är att man inte betalar på de ev lån som finns på lägenheten, men man delar på månadsavgiften (hyran) och el.
Den utgiften har ingenting med ägandet att göra.
Jag har aldrig hört någon annan resonera som du gör och jag tänkte att din hjärnskada kunde vara en av orsakerna.
Tycker du själv inte det är konstigt när så gott som alla härinne går emot dina åsikter?
rött och guld skrev 2008-01-29 23:47:31 följande:
Han verkar ju också vara lite konstig då han tror att du ska kräva halva lägenheten om ni skulle separera bara för att ni delar på hyran!? Så funkar det ju inte enligt lagen...
Jag skulle nog lägga lite mer på boendet än ni gör. Jag skulle aldrig stå ut med att bo i en etta, två stycken och två katter. Går man dessutom hemma om dagarna skulle då jag bli knäpp.
rött och guld skrev 2008-01-29 23:57:55 följande:
I all den stund man har insett att man haft en dålig barndom - kan man också göra någonting åt det. Man kan inte skylla på sin barndom hela livet.
Du vet ju inte hur Leone haft det! Hon han ha haft det sju resor värre än dig!
rött och guld skrev 2008-01-30 00:04:10 följande:
Nä, men du utgår i från att de flesta har det som ni. Och det kan jag på rak arm säga att så är det inte!
rött och guld skrev 2008-01-30 00:06:57 följande:
Du skrev tidigare att han inte ville att du skulle betala hyra eftersom han inte ville ha tjafs vid ev. separation!?
Tror han också att hyran har med ägandet att göra?
rött och guld skrev 2008-01-30 00:08:30 följande:
Ingen bra kost det där... bara en massa kolhydrater. Äter du så jämt så blir det inte länge förrän du får diabetes.
rött och guld skrev 2008-01-30 00:14:37 följande:
Du sa att ni kommit överens om hur ekonomi ska vara.
Det går inte ihop med att du säger att han inte vill ha halva hyran.
Det innebär i såfall att du inte vill betala halva hyran, annars är ni ju inte överens?!
rött och guld skrev 2008-01-30 00:20:40 följande:
Ber om ursäkt, jag trodde det var en skada som uppkommit på senare år.
rött och guld skrev 2008-01-30 00:22:17 följande:
Om du läst hennes tidigare inlägg i frågan så anser hon sig inte behöva betala ett öre i hyra eftersom lägenheten (BR) inte är hennes. Hon har varit riktigt bestämd på den punkten och inte alls förstått att man brukar dela på hyran, att den har inget med ägandet att göra.
Nu låter det mer som att sambon inte vill ha några pengar.
Hon ändrar sina uttalanden lite då och då.
Så om lägenheten skulle brinna upp får DU ingen ersättning för DINA saker?
DU tittar inte på tv?
DU använder inte datorn???
Trodde du fick ersättning från FK, inte att du var arbetslös!?
rött och guld skrev 2008-01-30 00:28:26 följande:
Nä, kött är bra, men det verkade inte vara så mycket av den varan till frukosten, det var den jag kommenterade.
rött och guld skrev 2008-01-30 00:32:57 följande:
Brukar i detta fall betyder att det är det mest vanliga, det normala, om man nu ska använda det ordet.
rött och guld skrev 2008-01-30 00:36:32 följande:
Oj, det blev lite tokigt där...
Ja, jag äter kött till frukost ibland. Oftast blir det dock kokta ägg mosade med bregott. Inget bröd eller flingor, så lite kolhydrater som möjligt för att må så bra som möjligt.
rött och guld skrev 2008-01-30 00:37:11 följande:
Nä, bröd , pasta ,potatis, mjölprodukter går bort.
Jag äter ibland en köttbit eller en köttfärsbiff till frukost, det står man sig länge på. Oftast ägg dock.
För övrigt så är 170000 ingen hög inkomst. Men allting är ju relativt...
Natti
Inlägg 255 av Rött och Guld:
och jag tycker tvärtom att de som tjänar bra blir översittare och inte kan förstå att folk faktiskt både överlever och lever på under 10.000 per månad utan att ha det knapert.
skulle du som är höginkomsttagare ens få i huvudet att köpa mat för en hel månad för 460kr?
skulle inte tro det,men för oss som har levt i den "verkligheten2 med dåligt med pengar är det stykande att kunna säga attman har kött på bodet VARENDA dag i 30 dagar för 460kr.
hur får man 30middagar för 2personer för 460kr då???
köp 4st storpack med kött(kotlett eller liknande,brukar vara 10st i varje)för 100kr/st= 400kr och 20st middagar för 2 personer.
köp sedan 2kg köttfärs för 29,90kr/kg=60kr.
2kg köttfärs för 2personer=10st middagar a´100g.
lägg bara till ris, pasta,grönsaker.