Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Är detta hög årsinkomst?

Anonym (undrande) skrev 2008-01-29 21:48:08 följande:

Jag skulle också vara tacksam för rika föräldrar, men ännu mer tacksam om mina föräldrar fått leva tills de blivit gamla.
    jag skulle oxå vara tacksam för rika föräldrar,men är tacksam för de 2arv jag ändå fått på en kvarts miljon under åren.
    ännu gladare skulle jag naturligtvis vara om jag hade fått träffa mina föräldrar när de levde och att de hade varit i livet idag.min mamma drack under graviditeten och jag fick skador på hjärnan utav det, det kallas FAS= fetalt alkoholsyndrom.
    läs mer på www.fasforeningen.nu
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:51:44 följande:

Men man vill kanske inte bo och leva som en student, det handlade inte om att överleva utan om att leva
    vad har man för val? jag hade inget val.
    men jag klarade mig bra på 4,800kr ut efter skatt i 8år, men det hade sitt pris(ekonomisk stress)
    nu kommer jag aldrig mer att kunna jobba,och jag som precis hade börjat(jobbat 10månader på 17år)
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:51:44 följande:

Men man vill kanske inte bo och leva som en student, det handlade inte om att överleva utan om att leva
    [/citat]

vad har man för val? jag hade inget val.
    men jag klarade mig bra på 4,800kr ut efter skatt i 8år, men det hade sitt pris(ekonomisk stress)
    nu kommer jag aldrig mer att kunna jobba,och jag som precis hade börjat(jobbat 10månader på 17år)
    jennie ellie skrev 2008-01-29 21:55:44 följande:
    [citat]
    Man kan säkert bo i kollektiv hela livet, handla på myrorna och koka långkok och överleva tills man blir 100. Men det är inte många som vill leva så
    men fatta vil och vill, många har inget val,jag blev skadad i magen utav min mamma under graviditeten, det är inte mitt fel att jag inte funkar i samhället.
    hur kul tror du det är att vara "ung handikappad2 som 30åring och folk undrar vad man jobbar med???
    INTE kul kan jag säga.
  • rött och guld

Anonym (456) skrev 2008-01-29 21:56:04 följande:

Tja, det är väl knappast mitt fel om andra inte har studerat och skaffat sig en stabil pelare i livet. Jag kan inte ta hand om alla, man har ett eget ansvar också. Det är såååå många kvinnor här på FL som tjänar småpengar och är beroende av sina män att jag blir mörkrädd. man är ansvarig för sitt eget liv. Punkt.Anonym (undrande) skrev 2008-01-29 21:52:40 följande:
    jag är INTE beroende utav min sambo.
    just därför ville jag ha separerad ekonomi, jag vill klara mig på det jag får och det gör jag.för mig är det otänkbart att leva på någonannan.se till att stå på egna ben även i en relation, det är viktigt!! annars hamnar ni i den så kallade "KVINNOFÄLLAN"
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 21:59:57 följande:
    Tråkigt för dig men vad exakt har det med tråden att göra?rött och guld skrev 2008-01-29 21:56:34 följande:
    folk i tråden undrar ju varför man har så låg inkomst och då gav jag ett exempel på VARFÖR man kan ha låg inkomst!!!
  • rött och guld
    camas skrev 2008-01-29 22:00:27 följande:
    men bara för att man tjänar lite (i betraktarens ögon) så innebär det inte att man går i trasiga kläder, käkar bönor hela dagarna och lever tills man skrumpnar ihop... Varför handlar livet bara om pengar...? man kanske sattsar på annat i livet än att ha en massa pengar...Visst jag skulle inte tacka nej av att få en superduper lön men om det skulle innbärar att jag får offra min familj så skulle jag tacka nej... pengara är inte allt... inte i min värld iaf...
    precis, pengar är inte allt.
    och mycket är gratis.
  • rött och guld

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:05:03 följande:

Nej, inte allt, men mycket. Tänk dig såhär: man har allt; man, barn, ett perfekt hem, snygg bil, man får resa två gånger om året. Jag menar, vill jag byta bort det för att sitta och tänka "pengar är inte allt, så låt oss strunta i dessa pengar!"? Aldrig. Never. Varför skulle man få offra sin familj för att man har pengar? Det kommer alltid sådana där argument, och de är helt...betydelselösa.
    det finns större värden i livet än att bygga upp en falsk fasad.....
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 22:08:35 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:05:18 följande:
    Och med att stå på egna ben så menar du att man delar på alla utgifter som t ex boende, el, bil mm, antingen rakt av eller procentuellt?
    INTE ALLS!!
    han har sina räkningar och jag mina.
    det här har vi diskuterat innan mia.
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 22:11:18 följande:
    Nä, folk i tråden försöker förklara att det inte är att föredra att leva på 4800 i månaden och att det är rätt lite. Det är du som tjatar och förklarar en massa som ingen frågat om. Håller med Anonym (456),varför är det alltid kvinnor som tjänat så lite? Man har alltid ett val.rött och guld skrev 2008-01-29 22:08:16 följande:
    ok, tala då om för mig vad jag har för val??
    du kanske är duktigare på att se vad jag har för val här i livet än vad FK,arbetsförmedlingen, arbetspsykolog,psykolog vet....
    kom igen, vad har jag för val här i livet när det gäller arbete?
    du som verkar veta allt...
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 22:13:31 följande:
    Så för att man inte är låginkomsttagare så har man en falsk fasad? Pengar gör en inte lycklig men att gå omkring och tänka på ekonomin hela tiden tar en massa tid och kraft, det blir man nog inte heller lycklig av.Varför ska man skämmas över att ha utbildat sig och har en någorlunda hög lön?rött och guld skrev 2008-01-29 22:10:54 följande:
    visst många utbildar sig och får bra jobb med bra löner,men lika många högutbildar sig och får sedan inga jobb inom det, och står sedan där med skyhöga lån till csn och ingen framtidsutsikt.
    tro mig jag vet MASSOR med högutbildat folk som jobbar på Mc Donalds,volvo,statoil...så en hög utbildning är ju på intet sätt en garanti för att få hög lön...
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?