Inlägg från: Anonym (456) |Visa alla inlägg
  • Anonym (456)

Är detta hög årsinkomst?

Haha, där kom jantelagen! Det gör det alltid på FL! Så fort folk är nöjda för att de lever gott och bra så ska andra säga att det inte är äkta och annat dravel, haha! Ja, jag är nöjd med vårt liv och är inte särskilt intresserad av att byta bort det. Jag förstår att du säkert haft det tufft (eftersom du beskrev det du gjorde), och jag är glad över att inte ha behövt gå igenom det du gått igenom. Men jag/vi lever inte i någon fasad.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:10:54 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:05:03 följande:
    det finns större värden i livet än att bygga upp en falsk fasad.....
  • Anonym (456)

En höginkomsttagare har möjlighet att spara. Vi sparar tillsammans 20000 i månaden. Vi har gjort det i några år, så vi klarar oss. Men jag förstår hur du menar om man inte ser om sin ekonomi.

camas skrev 2008-01-29 22:17:04 följande:
    Nej självklart vill man inte byta bort det om man är van vid det... men nu är inte jag det och jag reser inte två ggr per år utan jag åker till gbg varannat år för att träffa släkt och vänner... det är min semester... Har man inte de pengarna så saknar man de inte på samma sett... som om en höginkosttagare helt plötsligt skulle få klara sig på 6000 kr efter skatt varje månad...
  • Anonym (456)

Nej, lite krasst sagt kan man kanske säga att du inte har samma val som alla andra, men alla gör väl det bästa av det man har får jag hoppas.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:19:25 följande:

ok, tala då om för mig vad jag har för val??du kanske är duktigare på att se vad jag har för val här i livet än vad FK,arbetsförmedlingen, arbetspsykolog,psykolog vet....kom igen, vad har jag för val här i livet när det gäller arbete?du som verkar veta allt...
  • Anonym (456)

Ja, håller med.

Anonym skrev 2008-01-29 22:13:31 följande:
    Så för att man inte är låginkomsttagare så har man en falsk fasad? Pengar gör en inte lycklig men att gå omkring och tänka på ekonomin hela tiden tar en massa tid och kraft, det blir man nog inte heller lycklig av.Varför ska man skämmas över att ha utbildat sig och har en någorlunda hög lön?rött och guld skrev 2008-01-29 22:10:54 följande:
  • Anonym (456)

Det är alltid kul att reta någon! Man får alltid skälla uppåt, men ajabaja om man säger något om folk som har det lite sämre.

Anonym skrev 2008-01-29 22:23:38 följande:
    Till Anonym (456): I min värld är du typiskt Noveau Riche och en pinsam uppkomling som skryter om hur mycket pengar du har, hur bra du har det och hur mycket prylar du har. Vet du inte att människor som kommer från en verkligt bra bakgrund aldrig skryter, pratar pengar eller ser ner på dem som har det sämre? Du borde skämmas med tanke på alla pinsamheter du vräker ur dig. Och framför allt: det avslöjar din förfärande brist på verklig stil och klass - någonting man inte kan köpa för pengar.
  • Anonym (456)

Du har så fel, så fel...Vilken tur att jag inte behöver bevisa något!

Anonym skrev 2008-01-29 22:23:38 följande:
    Till Anonym (456): I min värld är du typiskt Noveau Riche och en pinsam uppkomling som skryter om hur mycket pengar du har, hur bra du har det och hur mycket prylar du har. Vet du inte att människor som kommer från en verkligt bra bakgrund aldrig skryter, pratar pengar eller ser ner på dem som har det sämre? Du borde skämmas med tanke på alla pinsamheter du vräker ur dig. Och framför allt: det avslöjar din förfärande brist på verklig stil och klass - någonting man inte kan köpa för pengar.
  • Anonym (456)

Om man mår bra själv så är ju allt frid och fröjd. Hoppas det löser sig med hälsan, den är ju viktigast.

camas skrev 2008-01-29 22:26:40 följande:
    bara för att jag tjänar 103 000 i årsinkomst för tillfället pga olika saker så betyder det inte att jag sitter i en skabbig etta med massa bidrag... nu har jag turen att ha en sambo som jobbar och är höginkomsttagare (vilket jag fick reda på i denna tråden)... Vi bor i villa med sjötomt och har bil, fyrhjuling samt snart 2 barn... jag trivs och jag kommer trivas ännu bättre med livet då jag inte är sjukskriven längre utan klarar av ett arbete på iaf 75%... jag längtar till den dagen... har jag tur så är det inte så länge kvar tills dess....Men mitt mål i livet är inte att få en så hög lön som möjligt utan faktiskt få ett jobb som jag trivs med.... 
  • Anonym (456)

Ja, det har jag inte sagt något om. Varför skulle du be dina vänner om pengar? Du umgås väl med folk för att du gillar dem, eller hur? Det gör jag med, ur alla samhällsklasser. Och jag är ganska trevlig, det är kul att retas här på FL!
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:29:40 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:17:49 följande:
    ja du kan vara MYCKET glad över att ha sluppit gå igenom allt jag har gått igenom.men det har samtidigt gjort mig stark.och jag har by the way 4st miljonärer som är mina bästa vänner och inte är jag avundsjuk på dem...har aldrig bett dem om 5öre... och skulle aldrig göra.allt i livet kretsar inte kring pengar och grejer.de uppskattar mig för PERSONEN jag är.
  • Anonym (456)

Ja. Du behöver inte bevisa något för mig. Jag tror dig. Det börjar låta som att du behöver övertyga dig själv mer, snart.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:31:23 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:19:25 följande:
    jag sparar oxå trots min lilla inkomst jag sparar 50% av min inkomst ,dvs 4.000kr per månad.har räkningar för 2.000 per månad.och jag mår BRA!!
  • Anonym (456)

Jo, uppenbarligen eftersom du fortsätter att adressera mig. Som sagt, det är kul att få folk att reagera. Jag har aldrig sagt att du är avundsjuk och jag bryr mig heller inte om ifall du vore det heller.

Anonym skrev 2008-01-29 22:32:04 följande:
    Anonym (456): Du retar inte mig - jag kan bara konstatera att människor med verklig stil och klass och god bakgrund - familjerna i sladdran t ex aldrig skulle sjunka så lågt som du. Och nej, jag är inte ett dugg avundsjuk på dig. Tvärtom hoppas jag att någon i min krets skulle ta mig åt sidan och påpeka att det inte är acceptabelt att bete sig så.
  • Anonym (456)

Precis, för livet blir ju inte bättre för det.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:34:09 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:21:50 följande:
    klart man gör det, det är ju inte så att jag har gett upp bara för jag KAN ge upp om jag vill...
  • Anonym (456)

Ajabaja! Det är INTE jag som har miljonärer som bästisar, det är en annan här på tråden. Du får allt läsa ordentligt en gång till. Backa, backa!
    De enda klassresor jag gjort var i skolan. Fortfarande håller jag ditt intresse vid liv i alla fall. Vad trevligt!

Anonym skrev 2008-01-29 22:39:25 följande:
    Anonym (456): Ja tycker faktiskt att det är väldigt roligt att addressera en person som glatt berättar att hon minsann är bästis med 4st miljonärer och aldrig någonsin har bett dem om någonting. Ja tänk så anmärkningsvärt - vilken bragd! Jag är verkligen djupt imponerad. Men jag gläds med dig och unnar dig dina framgångar - du verkar ha gjort en rejäl klassresa med tanke på hur viktigt det är för dig att berätta för andra om ditt välstånd. Kanske du växer upp en dag och kommer till insikt du med.
  • Anonym (456)

Jag har haft en retlig ton, med vilje faktiskt, för att få reaktioner. Tydligen så funkade det! Men det är intressant att se hur "okej" det är att hugga uppåt. Men om någon skulle klanka på en bidragstagare blir man ju lynchad.

Anonym skrev 2008-01-29 22:42:56 följande:
    Exakt hur har hon/han betett sig illa? Jag har läst hela tråden och förstår inte vad det är som sticker i ögonen, det faktum att hon/han inte är låginkomsttagare?
  • Anonym (456)

Vem säger att grannen tävlar med dig..? Grannen bryr sig väl inte om hur du har det? Jag gör saker för min skull, inte för att tävla med någon annan. Jag har ingen båt för jag gillar inte båtar.
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:43:17 följande:

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 22:33:09 följande:
    jag äter fläskfile`,karre´kotletter,stekt fläsk,kassler mmvisst jag är låginkomsttagare, men jag slipper bo på gatan, jag slipper ha lån och betala av på och det bästa utav allt:jag slipper tävla med grannen om ny bil, ny båt,inredning mm..
  • Anonym (456)

Det finns väl ingen som smutskastat någon här? Det är ju ingen som sagt något annat än att TS årsinkomst anses låg av flera här. Men ingen har ju sagt att någon är sämre människa eller har sämre människovärde för att man har mindre pengar?
    La Linda skrev 2008-01-29 22:43:54 följande:

Jag skulle lätt kunna byta alla pengar i världen istället för att vara en sådann människa som vissa i denna tråden, att smutskasat folk som ni inte vet något om? hur det ser t i deras värld, som inte fått allt serverat utan kämpat för det de har idag.. å det e äckligt!ja ni kan vara glada att ni kan erbjuda era barn det mesta, å göra saker utan att tänka speciellt mycket men inte fan har ni rätt att döma folk bara för att dem inte tjänar den summan som ni gör.utbildning/bakrund det kvittar ibland väljer "ödet" en annan väg. Jag är i utbildningsstadiet och hoppas innerligt att jag kommer att få jobb inom branchen men ser inte de som självklart, är jag en mindre värd människa då KNAPPAST! snarare mer värd eftersom jag kan klarar mig i sociala sammanhang med olika sorts människor utan att känna mig överlägsen någon.
  • Anonym (456)

"jag bor inte gratis!
    jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.
    det kallar inte jag gratis."

Ursäkta mig här nu lite, men det du skriver innebär ju att det fortfarande är HAN som får allt det goda! Det är ju gratis, för honom, om du skriver så!

• Anonym (456)

Men du vet, Jennie; det är värre att tjäna mycket pengar och leva gott än att skaffa sig importerad fru! Enligt den här tråden!

(Nu menar jag inte att Rött/Guld är det.)
    jennie ellie skrev 2008-01-29 22:51:36 följande:

Hela den beskrivningen låter som en importerad frus lista, så vet jag många thai kvinnor som lever här med sina svenska mänrött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:
  • Anonym (456)

Hej då, tack för besöket, välkommen åter!
    La Linda skrev 2008-01-29 22:53:57 följande:

efter att ha läst hela tråden så känns det som det gått långt över styr, men jag låter er fortsätta eftersom ni verkar trivas så bra med det!Tycker det e synd att det alltid ska vara såhär i många trådar på FL, så jag börjar nog bojkotta de å håller mig till alltforforaldrar.se där e stämmningen på topp (oftast iaf) hehesmiter ut lika fort som jag kom in..
  • Anonym (456)

Hur vågar du skriva sådant på denna tråd?!?!?! Akta dig!

Anonym skrev 2008-01-29 22:55:47 följande:
    Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.
  • Anonym (456)

AKTA ER, säger jag! Run for your lives!

Anonym skrev 2008-01-29 23:02:29 följande:
    Nope, har inte ett öre i lån...dessutom har jag inte en tvåa utan en trea, blir jag lynchad nu?rött och guld skrev 2008-01-29 22:59:17 följande:
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?