• Mia83

Är detta hög årsinkomst?

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:51:44 följande:

Men man vill kanske inte bo och leva som en student, det handlade inte om att överleva utan om att leva
    Eftersom du använde uttrycket klara sig så tolkade jag, och säkert andra, det som att det var just överlevnad det handlade om.
  • Mia83

jennie ellie skrev 2008-01-29 21:55:44 följande:

Man kan säkert bo i kollektiv hela livet, handla på myrorna och koka långkok och överleva tills man blir 100. Men det är inte många som vill leva så
    Nej, inte vill man det. Men anledningen till att jag argumenterade mot dig var just att din formulering fick mig att tro att du skrev om just överlevnad.
  • Mia83

Anonym (456) skrev 2008-01-29 21:58:55 följande:

Jaja, tjata!
    Och med det ville du ha något sagt då eller?
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:05:18 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 21:56:04 följande:
    jag är INTE beroende utav min sambo.just därför ville jag ha separerad ekonomi, jag vill klara mig på det jag får och det gör jag.för mig är det otänkbart att leva på någonannan.se till att stå på egna ben även i en relation, det är viktigt!! annars hamnar ni i den så kallade "KVINNOFÄLLAN"
    Och med att stå på egna ben så menar du att man delar på alla utgifter som t ex boende, el, bil mm, antingen rakt av eller procentuellt?
  • Mia83

annelie ek skrev 2008-01-29 22:10:02 följande:

om man har 170 tkr i årsinkomst anser jag att man är låginkomsttagare.någon skrev att >300 tkr så anses man vara höginkomsttagare. Finns det några mallar för sådant eller hur vet man det?
    Statistik. www.scb.se
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:17:02 följande:

INTE ALLS!!han har sina räkningar och jag mina.det här har vi diskuterat innan mia.
    Ja, och jag anser fortfarande inte att man står på egna ben när man t ex inte betalar något för boendet.
    Man står på egna ben när man klarar av att förse sig själv med allt nödvändigt, och där inkluderar jag boendet.
  • Mia83

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 22:22:12 följande:

Kan du sitta här och skriva kan du väl sälja trosor över nätet eller liknande så skulle du få in 4-5 tusen extra i månaden men det är väl bättre att klaga här istället för att göra något som förbättrar sin situationrött och guld skrev 2008-01-29 22:19:25 följande:
    Brist på pengar är inte samma sak som brist på självrespekt.
  • Mia83

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 22:26:30 följande:

Ha självrespekt hur mycket ni vill, men kom inte dragandes med snyfthistorier
    Akta så att du inte spricker när du bär så mycket empati inom dig.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 22:33:09 följande:

men det är ju för h*vete hans lägenhet,varför ska jag betala för nåt som är hans? inte får jag någon del utav den om vi separerar..varför ska jag då betala hälften???djäkla dumt resonemang.
    Det behöver du inte heller, ni får dela upp er ekonomi hur ni vill. Men så länge man bor gratis anser jag inte att man står på egna ben.
  • Mia83

Rött och guld

Jag kan helt enkelt inte svälja att man näst intill skryter om hur självständig man är och att man lyckas spara 50% av sin inkomst, när man inte delar på de räkningar som ingår i hushållet. Det rimmar illa.

Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?