• Anonym

Är detta hög årsinkomst?

Tja, jag fick för det mesta en silversked per jul av farmor och farfar, ingen kul julklapp när man är barn, men så är jag ju en jätterik snorunge. Hur mycket tror du att man får för en miljon egentligen?

mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:10:27 följande:
    tshar inte läst tråden förutom sista sidanmen för att återgå till ts fråga så nej det är inte hög inkomst det är lite mindre än vad jag tjänar och jag tjänar då inge mycket. men tillräkligt för att jag och sonen ska kunna leva ett bra liv.och den som skrev att en miljon inte var mycket pengar :-O hur många silverskedar växte du upp med? för mig så skulle jag ha 100 000kr så skulle jag vara as lycklig. hade jag haft en miljon så hade jag varit så glad så du kan aldrig ana. en miljon är mycket pengar. bara rika snorungar som anser annorlunda.
  • Anonym

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 22:59:36 följande:

Någon form av arbete är det ju... prostution?rött och guld skrev 2008-01-29 22:48:13 följande:[citat]jag bor inte gratis!jag städar, lagar mat, tvättar och han får sex.det kallar inte jag gratis.
    det kallas att vara sambo, men du vet väl inte vad det är.
  • Anonym

Och var är den röda tråden mellan det och att alla höginkomsttagare är ytliga, okreativa människor bakom en falsk fasad?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:

mitt livs historia är ju ORSAKEN till att jag ej har någon normal inkomst utan får pengar från FK.
  • Anonym
    JAG är BÄST skrev 2008-01-29 23:12:23 följande:
    Anonym Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.Om man anser att en miljon inte är mycket pengar så kanske man ska fundera över vad som är fel. Jag har själv nära miljonen, ärvda, men jag kan inte för mitt liv förstå hur människor kan vara så inskränkta att de kan sitta och säga att en miljon inte är speciellt mycket pengar. USCH!Svar, idag är inte 1-mille mycket med tanke på vad allt kostar idag. Bo i ett hus, en ny bil alt 2st medelmåttliga (beggade), 1-2barn=stor kostnad i blånboken sin, mm.Kolla upp vad det kostar så ser du att POFF så rök den millen. Å, det är bara vanligt Svenssons-liv men lever då.
    HAR man 1 mille på banken så är det mycket pengar. Sen att det är lätt att göra av med det är en helt annan sak.
  • Anonym

Men då bor vi nog inte riktigt i samma stad, här får man inte mer än en ok tvåa för en miljon och då är det inga pengar kvar till en bil.
    Det handlar inte om vad jag tycker eller hur mycket pengar jag har utan helt enkelt om vad det kostar att leva i dagens samhälle.

mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:15:24 följande:
    i min värld får man jävligt mycket för en miljon. du kan få ett bra radhus och en bra bil och ändå har ungefär hälften kvar. jag skulle kunna bli skuldfri och aldrig behöva ha en skuld igen. så ja en miljon skulle göra min värld mycket lättare och mycket mindre oroande. men har du någonsin oroat dig för hur du ska klara dagen? hur du ska klara av att betala hyran? har man haft det så då tycker man inte att en miljon är lite pengar.
  • Anonym

Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det.

• Anonym
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:
    därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
    Nej det är ju skitsmidigt för dig att bo gratis. Jag skulle skämmas.
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2008-01-29 23:23:47 följande:
    Dålig insikt? Det går naturligtvis inte att dra några sådana slutsatser. Däremot har alla olika livssituationer, och därmed olika uppfattning om vad som kan anses vara mycket respektive lite pengar. Inget konstigt med det. Det betyder ju inte till exempel att någon som har mycket pengar per automatik helt saknar empati för någon med minimala inkomster.
    Jag ska själv titta på en lägenhet i morgon för 1,5 milj. Det är inte mycket pengar i sammanhanget men det är fortfararande jäkligt mycket pengar. Är det så svårt att se skillnaden?
  • Anonym

Men jag har inte gott om det. Är som sagt ensamstående mamma med en relativt låg inkomst. Men jag är även realistisk, du får helt enkelt inte speciellt mycket för en miljon. Grejen var ju att Rött och GUld berättade att hon minsan kände 4 stycken miljonärer men aldrig bett dem om pengar. Min lägenhet är värd mer än en miljon vilket då i teorin skulle göra mig till miljonär men jag har inte en massa pengar över att ge till mina vänner ändå.
    Så nä, jag har inte tappat respekten för pengar och jag har inte gott om dem men jag anser ändå inte att man ska behöva skämmas för att man utbildat sig till ett yrka man trivs med där man dessutom råkar tjäna bra med pengar, är det så svårt att förstå?

Anonym skrev 2008-01-29 23:21:04 följande:
    Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det.
  • Anonym

Så du ville bara att vi skulle tycka synd om dig? Och nej, jag är inte empatilös men ajg förstår inte vad ditt livs historia har att göra med vad som är en hög respektive låg inkomst. Det är bra att du klarade dig på 4800 i månaden, men att påstå att man inte lever knapert är väl att ta i. Vad hade du för hya under den tiden?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:32:47 följande:

allting behöver inte ha en röd tråd..
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?