Är detta hög årsinkomst?
Tja, jag fick för det mesta en silversked per jul av farmor och farfar, ingen kul julklapp när man är barn, men så är jag ju en jätterik snorunge. Hur mycket tror du att man får för en miljon egentligen?
Tja, jag fick för det mesta en silversked per jul av farmor och farfar, ingen kul julklapp när man är barn, men så är jag ju en jätterik snorunge. Hur mycket tror du att man får för en miljon egentligen?
Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 22:59:36 följande:
Och var är den röda tråden mellan det och att alla höginkomsttagare är ytliga, okreativa människor bakom en falsk fasad?
rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
Men då bor vi nog inte riktigt i samma stad, här får man inte mer än en ok tvåa för en miljon och då är det inga pengar kvar till en bil.
Det handlar inte om vad jag tycker eller hur mycket pengar jag har utan helt enkelt om vad det kostar att leva i dagens samhälle.
Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det.
Men jag har inte gott om det. Är som sagt ensamstående mamma med en relativt låg inkomst. Men jag är även realistisk, du får helt enkelt inte speciellt mycket för en miljon. Grejen var ju att Rött och GUld berättade att hon minsan kände 4 stycken miljonärer men aldrig bett dem om pengar. Min lägenhet är värd mer än en miljon vilket då i teorin skulle göra mig till miljonär men jag har inte en massa pengar över att ge till mina vänner ändå.
Så nä, jag har inte tappat respekten för pengar och jag har inte gott om dem men jag anser ändå inte att man ska behöva skämmas för att man utbildat sig till ett yrka man trivs med där man dessutom råkar tjäna bra med pengar, är det så svårt att förstå?
Så du ville bara att vi skulle tycka synd om dig? Och nej, jag är inte empatilös men ajg förstår inte vad ditt livs historia har att göra med vad som är en hög respektive låg inkomst. Det är bra att du klarade dig på 4800 i månaden, men att påstå att man inte lever knapert är väl att ta i. Vad hade du för hya under den tiden?
rött och guld skrev 2008-01-29 23:32:47 följande: