Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

Är detta hög årsinkomst?

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:14:37 följande:

Skit samma om du fått ut 20.000 i månaden, du hade ju inte betalat halva era utgifter ändå.rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
    precis, för vi har kommit överrens om det.
    och det har ingeting med aatt jag är snål att göra, det har med att han inte vill bråka vid en eventuell separation(jag får ju inte halva lägenheten även om jag betalat hälftwen)
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:15:08 följande:
    Och var är den röda tråden mellan det och att alla höginkomsttagare är ytliga, okreativa människor bakom en falsk fasad?rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
    allting behöver inte ha en röd tråd..
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:15:23 följande:
    Så i ett normalt samboförhållande så är det den ena parten som ger den andra sex, som betalning för uppehälle?Det har jag nog missat. My bad.
    inte alla som får sex..även om man tror det...
  • rött och guld
    mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:15:24 följande:
    i min värld får man jävligt mycket för en miljon. du kan få ett bra radhus och en bra bil och ändå har ungefär hälften kvar. jag skulle kunna bli skuldfri och aldrig behöva ha en skuld igen. så ja en miljon skulle göra min värld mycket lättare och mycket mindre oroande. men har du någonsin oroat dig för hur du ska klara dagen? hur du ska klara av att betala hyran? har man haft det så då tycker man inte att en miljon är lite pengar.
    för en miljon skulle jag få 2st 120kvm villor i småland!!!
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:16:55 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:15:11 följande:
    Nej, jag är däremot tacksam för att han respekter mig nog att anse att vi är jämställda, i stället för att anse att jag är städerska/hushållerska/prostituerad.
    jag trivs med det och har ingenting emot det.
    städa är mitt näst största intresse efter ekonomi.
    konstigt nog har ekonomi blivit ett STORT intresse,kanske för man har fått vara så på alerten hela tiden!
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:18:13 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:17:24 följande:
    Ja, och jag har gärna ett hem att kalla mitt eget.
    det är inte ditt eget föräns det är SLUTBETALT,fram tills dess är det bankens!!
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:18:23 följande:

I min "värld" eller i alla fall på min ort så får du inte en tomt ens för under 2,5 sen ska du bo i något på tomten med...
    ja, men DET är ju självvalt!!
  • rött och guld
    MirjaochJolinesMamma skrev 2008-01-29 23:20:11 följande:
    Hm...alltså...vi tjänar ungefär lika mkt, (fram tills nästa månad, då han tjänar aningen mer!)Vi delar på ALLA gemensamma utgifter, såsom försäkringar, huslån, bensin/diesel, barnen, maten osv. Det vi betalar var för sig är våra egna mobiler. Resten av pengarna ser vi som "våra". Vi köper det vi vill. Handlar det om stora summor så nämner vi ju det givetvis för den andre. Att betala % är uteslutet. Att som rött och guld skrev, att hon sparar 50%, alltså 4000:-, det beror ju endast på att sambon är schysst! Och var skulle du bo och vad skulle du äta för att klara dig på 8000:- och dessutom spara ngr slantar? Det kanske skulle funka om du flyttade till mina trakter? Förmodligen inte ens då! Du hittar inte en 2:a under 3500:-, och inte ens då är de speciellt fräscha! Bor i Norra Dalsland kan jag ju tillägga! ;)NÄ du tjejen, inte är du självförsörjande iaf!Och för att svara TS, 170 pappa är lite. I mina ögon!
    skulle jag hitta en 2:a för 3,500kr och jag har utgifter på 2.000 utöver det, ser jag iallfall att jag skulle kalar det!

inkomst 8.000
    hyra 3.500
    räkningar 2.000
    ------------------
    2500kr kvar!
    inga problem, mat köper man för 460kr på en månad!
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:20:32 följande:

Men trots att du slipper betala något hemma så har jag ju kvar efter mina utgifter är betalda mer än du får ut? Så vad är det som är så bra med att leva som du gör?rött och guld skrev 2008-01-29 23:17:24 följande:
    jag har inte sagt att det är bra, jag har bara sagt att jag klarar mig.
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:22:08 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:
    Det går att ordna med ett avtal som klargör hur mycket han hade betalat på lägenheten innan du kom in i bilden.Men vad är ursäkten för att du inte betalar någon hyra då?
    åhhh..ursäkt? ja, han sa när jag flyttade in att han inte VILLE ha halva hyran osv, för han inte ville ha tjafs vid en eventuell separation.
    lägenheten är hans, varför ska jag komma och ta nåt som är hans? så gör man väl ändå inte? jag skulle inte uppskatta om nån som flyttade in hos mig ville lägga beslag på halva MIN lägenhet.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?