• lillkodd79

Drömmer om ormar..

Har haft två nätter nu när jag drömmer om ormar.. första gången var det bara en andra natten var hela sängen full av ormar. de var inte aggresiva eller hotfulla bara en jäkla massa. det var ingen som högg mig. det var huggormar....

Vad kan detta betyda? är det ett ont eller hott tecken.. upplevdes inte hotfullt men jag är totalt livrädd för ormar...

• Svar på tråden Drömmer om ormar..
  • Monica S

Jag har hört att man längtar efter sex när man drömmer om ormar...

• lia76

Drömmer du om ormar, gurkor, meloner, eller övermogen frukt?

Då handlar det om sex. Vad det betyder beror på hur man känslomässigt upplever drömmen. Är det skrämmande, äckligt eller tråkigt har man bekymmer med negativa förväntningar på sexlivet medan glada och roliga drömmar tyder på en längtan efter partner och sex.

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • mee2

man kan drömma om sina fobier ibland.... helt utan att d betyder nått.

• Madeleine 89

Vad jag hört så betyder det att man har falska männsikor i sin närhet.
    Själv har jag perioder när jag drömmer om ormar.
    Fast tror mer på att det beror på att jag är livrädd för ormar
    än att drömmen betyder något .:P

• destino

enligt min gammelmormor och andra jag kände så innebär ormar alltid en listig falsk vän som försöker lura dig med nåt, sen så kan det vara olika om det är fler ormar, eller om du är rädd, inte rädd,osv...
    men grunden är samma...

• tidskriftssamlaren

Jag drömde ofta om ormar när jag hade en relation med en man som inte ville helt binda sig. Jag tolkade det själv i efterhand som att det var honom jag drömde om då. Drömmer jag om ormar så symboliserar det honom. Det har blivit tydligt att det var så - för min del.
    Enligt mig kan man inte sätta saker och ting i samband och dra allt över en kam. Att en orm genast skulle ha med sex att göra tror jag ingenting på. Vad man drömmer om är högst personligt och måste sättas i samband med den det handlar om.

Svar på tråden Drömmer om ormar..