Gravida från spraystart Sep - del 2
Dags för en ny tråd för oss som samlades i tråden för nedreglering i September.
Ursprungstråd; www.familjeliv.se/Forum-7-134/m24564716.html
Gravida del 1; www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26390732.html
Dags för en ny tråd för oss som samlades i tråden för nedreglering i September.
Ursprungstråd; www.familjeliv.se/Forum-7-134/m24564716.html
Gravida del 1; www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26390732.html
Nu hittade jag hit! Mycket bättre i magen i dag då jag vilat och blivit lugnad av BM.Skönt med UL och läkarbesök på fre också!
Hej hopp!
Hur ofta har ni undersökning egentligen? Jag var på inskrivning i v. 12 och sedan dess har det inte varit något och jag har ingen ny tid inbokad heller. Ska på UL den 4/2 (nästa vecka) på Ultragyn.
Nu har jag också hittat hit.
Jaylin: jag tror också jag hade min inskrivning i vecka 12. Igår fick jag komma på kontroll igen. Men jag tycker det är synd att man har så lite tid. Jag trodde man skulle väga sig och kolla blodet varje gång, särskillt när man går så sällan, men det blev ingen vägning och jag fick tjata till mig ett nytt blodprov. Jag hade flera frågor som jag tänkt ställa, men som det helt enkelt inte fanns tid till. På mammaträffen blev vi uppmuntrade att ställa mycket frågor och prata om sånt vi oroar oss över med vår bm, men jag undrar när de tänkt att man skulle hinna det.
Tur att man har fl där man kan hämta info.
Igår var det en student med under besöket. Det var hon som gick iväg med mig och tog blodprov. Hon var jättetrevlig och kunnig och jag tyckte vi fick bra kontakt. Tyvärr känns det inte lika bra med min ordinarie bm.
Hej Camille
Går du på mammagrupp redan? Gud, jag har verkligen inget av det du berättar om! Ska nog ringa min bm och boka in en tid!
Vi har bara varit på inskrivningen än så länge i vecka 12. Nästa blir UL 26/2 och sen blir nästa BM besök i vecka 20. Jag har inte för mig jag vägde mig och sånt på varje besök sist heller, men blodtrycket kollade de nog... & blodsocker + HB.
Härligt med ny tråd
Jag har UL nsäta vecka och veckan därefter har jag ett nytt möte med BM inbokat. Håller med att det känns lite knappt om tid när man väl träffas och att det är så få gånger nu i början som man träffas.
Jag har rätt ont på höger sida, förmodar att det kanske är ligamenten som spökar? Nyser jag så gör det ont en stund och likaså om jag vänder mig i sängen.
Nu är det snart dags för UL för min del! På fredag! Ska bli så kul! Och imorgon ska jag till MVC på någon träff för blivande mammor med dietist, bm och sjukgymnast. Vad som ska hända då vet jag inte riktigt, men det är kul att det börjar hända lite saker. Jag har känt av plutten i magen av och till den senste veckan, jättehärligt är det!
vad tidigt en del får sitt andra besök hos bm. Jag har ul på onsdag, men har inte tid till bm först i mars kring v.25 eller så.
Funderar på om jag skall åka in till stan till nån privat bm, för så fort man vill att dem skall göra något så nästan totalvägrar dem. Dem kunde inte ens ta ett blodsocker utan att läkaren först var tvungen att remittera det.
Nån som går inne i sthlms stad till nån privat som är bra? Måste kunna få med mig en barn vagn, så inte till nått ställe där det inte finns hiss.
Jaylin: Nej, det är inte mammagrupp utan bara en engångsträff. Vet inte varför min bm skickade dit mig så tidigt. Egentligen ska man gå mellan vecka 20-24.
Söta Nasse: Jag går på Ekens på södermalm. Är väl inte superförtjust i min bm, men de andra kan säkert vara bra. Hittat mycket positivt om eken här på fl innan jag sökte dit. Det är inte tillåtet att ta med sig vagn upp på avdelningen, men de har ett utrymme där man kan låsa fast vagnarna.