• Lice

tips på hur man sätter upp tyg som väggdekoration!

Hej, jag undrar om det finns ngn som har bra tips på hur man lätt sätter upp tyger som dekoration på väggar. Jag funderar på att klä in en gipsskiva och bara skruva upp...men då syns ju skruvarna...funkar det?? Ni som är inredningsexperter hjälp!!

• Svar på tråden tips på hur man sätter upp tyg som väggdekoration!
  • holy

Rundstavar kanske funkar. Sy kanal och trä in stavarna i.

• mammaNena

eller en trä ram som du spänner tyget runt. då kan du ju ha öglor bak som inte syns, att hänga upp med.

• Cia o krabaten

På TV (Äntligen hemma) Hade de en ram av trä som de spände tyget runt och häftade fast det på baksidan.
    Kanske kan man göra ramen själv?

*vill också veta mer*

• Crea Diem

Jag har tagit en frigolitskiva från byggmarknaden (isolering 120x60 cm 4 cm tjock) och gjort en tavla av med tyg. Jag vek tyget om och satte fast det med knappnålar på baksidan. I väggen slog jag i 2 större spikar som jag klippte av skallen på, sedan var det bara att trycka dit skivan på spikarna. På framsidan dekorerade jag tyget med pärlor som enkelt sticks fast med knappnålar.

• Pshevil

Sambon spikade ihop en ram av trästavar som han häftade fast tyget på, sen skruvade han upp krokar på väggen som tygtavlan hängdes på (kroken gick under trästaven, om ni förstår...). Finns bild i mitt galleri.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • En bebis i magen

Vi körde spånskiva och maken borrade hål och satten en sån där liten oval metallgrej med två hål i. Sen skruvade han fast på plattan,satte en skruv i väggen och hängde på. Jag har också gjort med rundstavar, det är ju enkelt.

• FlisaLina

Tror att det lättaset och snyggaste sättet att spänna upp tyg på är att spänna det på en kilram.

• elink

finns på clas olsson för en billig penning

FlisaLina skrev 2008-01-30 15:47:20 följande:
    Tror att det lättaset och snyggaste sättet att spänna upp tyg på är att spänna det på en kilram.
  • Joonas

Jag har gjort på två olika sätt (bilder finns i galleriet under huset och under Malins rum. Dels har jag gjort tygtavlor med frigolitstomme, dels har jag "tapetserat" en del av en vägg med tyg från golv till tak. Med häftpistol, inte tapetlim!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • killotjejmamma

Jag tänkte klä en frigolitskiva först men min sambo kom på den ljusa idén att klä den befintliga tavlan som satt där med tyg. Blev kanon det fanns ju redan upphängningsanordning och allt.

Jag tejpade fast tyget och det ser bra ut.

Svar på tråden tips på hur man sätter upp tyg som väggdekoration!