• Lice

tips på hur man sätter upp tyg som väggdekoration!

Hej, jag undrar om det finns ngn som har bra tips på hur man lätt sätter upp tyger som dekoration på väggar. Jag funderar på att klä in en gipsskiva och bara skruva upp...men då syns ju skruvarna...funkar det?? Ni som är inredningsexperter hjälp!!

• Svar på tråden tips på hur man sätter upp tyg som väggdekoration!
  • Moppis

Fungerar det med frigolitskiva och spraylim? Funderar på om limmet kanske går igenom tyget?

• Cia o krabaten

Moppis: Tror inte det blir snyggt att limma, det ska nog spännas för att bli snyggt.

• killotjejmamma

Ja skulle nog häfta fast tyget om jag hade det på frigolit

• Tina83

gör inte som jag. jag blev rekommenderad nån jäkla skiva i poröst material, sånt som används till anslagstavlor.

de går ej att få upp, har två tavlor som bara står här skittråkigt.

• Lice

Tack för alla tips...det finns ju massor av sätt!! Ska ta mig en funderare vad som kan passa här, men frigolit låter bra eftersom jag vill ha större format än "vanlig" tavla!!

• MissSophiaS
    Tina83 skrev 2008-01-31 08:24:15 följande:
    gör inte som jag. jag blev rekommenderad nån jäkla skiva i poröst material, sånt som används till anslagstavlor.de går ej att få upp, har två tavlor som bara står här skittråkigt.
    Men en tavellist då?
  • Havssalt

Hej vi har gjort flera tavlor av tyg här hemma. Vi gjorde egna tavellister som gund sen spände vi upp tyget och häftade fast det med häftpistol. Jag har flera bilder på min blogg fast ganska längt tillbax i inläggen. MVH Lena
    harmoniivitt.blogspot.com/

• Pshevil
    Lice skrev 2008-02-05 16:33:38 följande:
    Tack för alla tips...det finns ju massor av sätt!! Ska ta mig en funderare vad som kan passa här, men frigolit låter bra eftersom jag vill ha större format än "vanlig" tavla!!
    Vi har en väldigt stor tavla (finns bild i mitt galleri): 150 x 200 cm
    Det funkade jättebra att häfta upp tyget på en träram gjord av lätta trästavar och sen hänga upp den på en krok.
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Pshevil

Sambon inhandlade dem på K-rauta, men de finns nog på de flesta vanliga byggvaruhus.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
Svar på tråden tips på hur man sätter upp tyg som väggdekoration!