• mj82

fiskpudding med risgrynsgröt på korv?

måste man när man gör fiskpudding göra egen gröt eller funkar det med sådan man köper färdig på korv? ska man ha samma mängd eller mindre? (tänkte att den köpta kanske är lite lösare än den man kokar själv)
    det tar ju sån tid att koka egen gröt. smidigt om man kunde ha färdigköpt gröt på korv så går det fortare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-30 18:00
    någon som ahr något recept förresten? har hittat ett på tasteline men tänkte om någon kanske har något annat så man kan variera eller testa sig fram vilket som är godast.

någon som ahr något recept förresten? har hittat ett på tasteline men tänkte om någon kanske har något annat så man kan variera eller testa sig fram vilket som är godast.

• Svar på tråden fiskpudding med risgrynsgröt på korv?
  • Eisa

VAD är fiskpudding? Det låter verkligen läbbigt.

• Flutterby

Tror inte det blir så lyckat med färdigköpt gröt, för den är väl sötad?

• stjärnljus

precis det jag tänkte också, det ska vara osötad gröt

• mj82

eisa: fiskpudding är torsk som man kokar och blandar med ägg och risgrynsgröt, sen stoppar man in det i ugnen och när det är klart serverar man det med kokt potatis och smält smör.
    det är så gott. kan inte minnas när jag åt detta senast. vet bara att vi fick världens godaste på dagis när jag var liten. typ 22 år sedan då kanske...:)

• mj82

ok...då vet jag...får se om ajg har hemma så kan jag ju koka gröten i kväll kansek...så är den klar till i morgon.

• mj82

det borde väl gå att man gör ett storkok på gröt och fryser in så man bara kan ta upp rätt mängd när man ska till puddingen?

Svar på tråden fiskpudding med risgrynsgröt på korv?