Problem med akssan. Vad ska jag göra? Långt..(UNIONEN)
Jag var medlem i HTF:s akassa tom september 2007 då jag ringde till dom för att säga upp mig. Jag har fått ett nytt jobb och tillhör inte dom längre. Då får jag som svar att man ska fylla i en blankett och sedan skicka in denna. sagt och gjort.
Tiden går utan att något händer och NU för 2 veckor sen får jag en påminnelsefaktura på 1399kr.. Jag har aldrig skippat att betala ngt och inte heller fårr ngn räkning från HTF/Unionen som dom nu heter. Påminnelsen avsedde 4 månader..
Jag ringer UNIONEN och får till svar i telefonen: Vi kan inte ta emot ditt samtal för att det är många som ringer oss just nu, försök igen senare. Ok tänkte jag. jag försöker väl imorgon. Utan att överdriva så har jag ringt dom minst 40 ggr/dag och fått samma j..vla svar i örat. i två veckor. Mitt arbete har påverkats av detta då jag har fått anpassa mig efter deras telefontider. Jag har även mailat ett antal ggr utan svar.
Idag får jag tag på en kille som svarar mig att jag mer eller mindre MÅSTE betala summan för dom har inte fått in någon uppsägning. Då tror jag att den kommit bort på posten? iallafall så säger jag att jag inte tänker betala denna summa då jag inte tillhört HTF/UNIONEN sen sep då jag bytte jobb. Jag har ju faktiskt sagt upp mig också varav han svara snorkigt och kaffesurplande " vi kommer fortsätta skicka påminnelser till dig så länge du inte betalat."
Utdrag ur UNIONENS påminnelsefaktura:
"Om du inte betalar hela avgiften(se summan totalt att betala) den sista bankdagen i månaden blir du avregestrerad pga bristande betalning."
Varför gäller inte detta även mig?
Jag har verkligen inte råd att betala denna summa. Jag är också väldigt envis och tycker att jag har rätt.
Hur ska jag gå till väga, har jag ens rätt?
Han sa även att "du kan inte vinna mot a-kassan och facket" Då känner man sig ju verkligen som en människa med rättigheter......