• Martina 76

Tips på formulering i inbjudan: inga barn önskas på bröllopet

Vi ska gifta oss i sommar och håller som bäst på att snickra på en inbjudan. För att undvika att det blir ett barnkalas vill vi bara bjuda våra vuxna vänner. Är det någon som har tips på en trevlig formulering på detta?

• Svar på tråden Tips på formulering i inbjudan: inga barn önskas på bröllopet
  • missteddy

på min väns inbjudan stod det. till kyrkan är barnen välkommen men tilll middan och fester ska de små ligga hemma och sova

• Blå Flygare

Vi fick en inbjudan där våra namn stod. Eftersom dotterns namn inte stod med förstod vi att det var barnfritt. Dock hade inte alla tolkat det så.

• Sundance76

Hur många vänner handlar det om? Har ni egna barn?

Min bror kom på en idé när han skulle gifta sig (de använde sig inte av den dock). Många bröllop kostar ju en hel del och för att slippa springet med barnen osv så menade han att man kunde anlita en barnvakt som tar hand om alla barn under kvällen. De kan äta god mat (köttbullar, pizza) titta på film och leka. Barnvakten kostar inte så mycket om man ser till hela kalaset.

Men en formulering ville du ha.

"Dax för vår stora dag och den vill vi minnas som en kväll med trevliga vänner där vi alla kan ha det trevligt och roligt tillsammans. Med tanke på detta är vi oerhört tacksamma om alla barnföräldrar kan hitta på något roligt för sina barn på annan plats."

annan plats låter inget vidare men typ något sådant. Det är ju trots allt ER dag.

• Maria1981

När vi blev bjudna på min mans väns bröllop så stod det. Barn är guds gåva men denna dag för de stanna hemma och sova. Det lät helt ok,tycker jag

• Marvinna

Klippt och klistrat från antingen Bröllopstorget eller FL (har inte kommit på det själv):

"Vi älskar barn, dom är en gåva
    men ikväll får dom stanna hemma och sova
    En lång middag med tal
    är inte deras förstahandsval
    Så under denna vuxna akt
    har dom roligare hos sin barnvakt
    Men om man bröstet måste amma
    får man givetvis fälja med sin mamma"

• Martina 76

Tack för alla tips! Anledningen till att vi inte vill ha dem där med barnvakt är att jag och de flesta av mina vänner har barn i ålder 1-3 år. Jag tycker de är för små och risken är att det blir något av ett barnkalas om de är där. De små har ju en förmåga att stjäla uppmärksamheten!

• mysrester

Haha stackare där! Av det jag läst här på FL så blir de flesta mammor alldeles vansinniga om de blir bjudna på ett barnfritt bröllop, och tjurar och gnäller som faan om det, och vissa går så långt så de vägrar komma om inte barnet/barnen är välkomna.. Men lycka till! Jag skulle inte heller vilja ha en massa barn på mitt bröllop.

• Martina 76

Jag har barn själv också (1,5 år) och han ska inte heller vara med. Jag kommer att vara stenhård - bara ammande mammor får ta med sina ungar. Mina vänner är inte lika helylle som alla präktiga mammor här på fl. Ibland undrar man vad det är för folk som hänger här!

Svårigheten är att hitta barnvakt - någon som har tips gällande det?

• LeWi
    Martina 76 skrev 2008-01-31 10:25:15 följande:
    Barnvakt till vår egen son alltså...
    Går din son på dagis? Kanske en dagisfröken kan ställa upp denna speciella kväll?
    Klurigt annars när hela familjen och alla vännerna är uppbokade

Jag gjorde inbjudningar till svägerskans bröllop och då skrev jag bara i fotnoten med info om klädsel och så att "Om du inte ammar, skaffa barnvakt!"
    (jobbigt att klämma in en hel massa text på en inbjudan där utrymmet är begränsat)

Grattis till bröloppet förresten!
    I reject you reality and substitute my own.
  • Jennie med ie
    missteddy skrev 2008-01-30 23:22:13 följande:
    på min väns inbjudan stod det. till kyrkan är barnen välkommen men tilll middan och fester ska de små ligga hemma och sova
    Dålig variant tycker jag, vad barnen gör under tiden ska brudparet skita i
Svar på tråden Tips på formulering i inbjudan: inga barn önskas på bröllopet