• Anonym (livrädd)

Hittade en knöl i armhålan

Håller på att få panik här hemma,
    klockan är mkt, och jag känner ångesten
    bara sliter tag i mig.

Var nyss i badet, skulle raka mig i armhålorna då jag
    känner det gör vidrigt ont (känt smärta ett par dagar,
    men förklarat bort det med obekväm bh) känner efter
    och hittar en rätt stor knöl.
    Som inte ska vara där..

Så vad jag mest vill veta, finns det ngn annan som hittat
    och det har varit ngt bra resp tvärtom?
    Symtom osv..

Tänk om...

• Svar på tråden Hittade en knöl i armhålan
  • Anonym

jag har haft så en gång i armålan och en gång i ljumsken då var det typ som en finne fast den växte innåt, den i ljumsken fick jag gå till vc å skära upp men den i armhålan lyckades jag häva genom att ha ett typ alosolförband över natten.

• Anonym (livrädd)

Hur pass stor var den i armhålan?

Jag har väldigt sällan finnar öht, men det kanske inte spelar ngn roll? fast gud vad skönt det hade varit om det är det

• Anonym

95 % troligtvis en liten böld....
    Cancer gör vanligtvis inte ont!

• Marvinna

Man kan få knölar i armhålan som gör ont om man rakar sig - det är ganska vanligt och brukar gå över av sig självt.

Körtlarna man har där uppskattar inte alltid rakning.

• Anonym (lillan)

Har inte haft någon jnöl men tycker du ska söka vårdcentral imorn om inte annat bara för att få veta... Skulle det vara något ofarligt så slipper du ångesten och skulle det vara en tumör (vilket jag hoppas det inte är) så är det bra att få veta så snart som möjligt! Önskar dig lycka till!

• Anonym (livrädd)
    Marvinna skrev 2008-01-30 23:34:45 följande:
    Man kan få knölar i armhålan som gör ont om man rakar sig - det är ganska vanligt och brukar gå över av sig självt.Körtlarna man har där uppskattar inte alltid rakning.
    [/citat]

Jag vet vad du menar, men knölen sitter inte riktigt där jag rakar mig, utan mer på sidan om du vet vad jag menar?!
    Så det är inget som har med rakningen att göra
    Anonym skrev 2008-01-30 23:32:28 följande:
    [citat]
    95 % troligtvis en liten böld....Cancer gör vanligtvis inte ont!
    Gubben sa också det, och jag hoppas innerligt att det är så.

Räcker det att imorgon ta kontakt med den vanliga husläkaren, eller ska jag söka någon annanstans? Isf vart?
  • Anonym (livrädd)

Anonym (lillan) skrev 2008-01-30 23:37:54 följande:

Har inte haft någon jnöl men tycker du ska söka vårdcentral imorn om inte annat bara för att få veta... Skulle det vara något ofarligt så slipper du ångesten och skulle det vara en tumör (vilket jag hoppas det inte är) så är det bra att få veta så snart som möjligt! Önskar dig lycka till!
    Tack
  • Marvinna

Börja med din husläkare och se vad h*n säger. H*n kan ju skriva remiss åt dig om det behövs.

• Minna07

Sitter knölen ytligt eller längre in i armhålan. Hur stor uppskattar du den vara cirka?

• vadskajaghetadå

jag har små ärtor i armhålan.

det kan vara din lymfkörtel, de brukar svullna på mig när jag är gravid eler sjuk eller har mens.

jag har på bägge sidår nu och de har ömmat, först trodde jag att det var cancer, men jag är gravid och det kanske är mjölkkörtlar eller nåt, men jag är också orolig.

en läkare kände på dem idag men hon hittade ingen, men jag köänner på kvällen.

• Anonym (livrädd)
    Minna07 skrev 2008-01-30 23:44:35 följande:
    Sitter knölen ytligt eller längre in i armhålan. Hur stor uppskattar du den vara cirka?
    Ganska ytligt mer mot bröstet så att säga,och lite större än en ärta
  • Anonym (livrädd)
    sannispannisen skrev 2008-01-30 23:44:59 följande:
    jag har små ärtor i armhålan.det kan vara din lymfkörtel, de brukar svullna på mig när jag är gravid eler sjuk eller har mens.jag har på bägge sidår nu och de har ömmat, först trodde jag att det var cancer, men jag är gravid och det kanske är mjölkkörtlar eller nåt, men jag är också orolig.en läkare kände på dem idag men hon hittade ingen, men jag köänner på kvällen.
    Infektion i lymfkörtlen är ett alternativ som mamma hade också, gravid borde jag inte vara då jag käkar cerazette därför har jag i heller ingen mens.
    men vad konstigt att du bara känner de på kvällen, förstår att du är orolig (jag känner mig nästintill helt panikslagen just nu, fast har dock lugnat mig lite) Hoppas du får rätt på vad det kan vara
  • Anonym (livrädd)
    sannispannisen skrev 2008-01-31 00:04:59 följande:
    ne3j jag känner de alltid iofs,,men jag tror att din är en lymf...
    Hoppas hoppas det..
    Hoppas också jag får en tid hos läkaren i morgon,
    och slipper de inkompetenta..
  • Anonym (livrädd)

Fått en tid nu kl tio, dock inte där jag ville gå,
    men man får ju ta vad man får..

Svar på tråden Hittade en knöl i armhålan