Inlägg från: Lotta67 |Visa alla inlägg
  • Lotta67

Mutsy del 6

Vi ska köpa en sittvagn och väljer idag mellan Mutsy 4-rider Light och Bugaboo Cameleon. Jag lutar åt att välja Mutsyn, men har läst i flera trådar att kvaliten ska vara kass.

Hur upplever ni som har en Mutsy kvaliten?

Hur är Mutsyn att köra på grusvägar?

Tacksam för råd och åsikter i frågan.

• Lotta67

Tack för ditt svar Stormis. Det blir nog en Mutsy, jag har fått för mig att den funkar bättre på t ex grusväg. Den är snyggare än Bugaboo också

Jag har bara sett liggdelen i verkligheten, är inte även sittdelen högre än t ex Bugaboon som känns väldigt låg? Både jag och maken är långa så det skulle passa oss.

• Lotta67

Vi har varit på Knodd i Sollentuna och väljer mellan färgerna Joey Silver och Active Coffee. De kommer in om drygt en vecka så då får jag se hur färgerna ser ut i verkligheten och väljer den som jag tycker är snyggast. Jag ville egentligen ha en beige vagn, men den färgen som jag ville ha får de inte in förrän v 13 och det är för sent för oss. Maken vill ha den bruna, men jag är tycker att Joey Silver är lite tuff.

Vilka färger har ni andra?

• Lotta67

Tillbaka igen. Nu har jag köpt en Mutsy vagn, det blev Active Coffe. Den är jättesnygg!

Nu funderar jag på vilken skötväska jag ska ha till som passar. Vad har ni andra valt för märke? Är det någon som har Mutsys egna?

• Lotta67

vi köpte vår Mutsy 4-rider på Knodd i Sollentuna. Vet inte om de har Urban Rider i butiken, men ring och fråga.

• Lotta67

Vi har inte testat än, den 30 mars vet vi förhoppningsvis

• Lotta67

Vi köpte 4-rider Light. Inomhus funkar den bra, och vi har testat på våra grusgångar utanför huset och där funkar den också bra. Det var alla grusvägar som jag dagligen går på som var skälet till att jag valde bort Bugaboo. Plus att jag tycker att Mustyn är snyggare. Nackdelen är att den är lite större och lite tyngre som jag ser det.

Det är ingen snö där jag bor så det vet jag inte.

• Lotta67

Stormis:
    Tack för ditt svar. Jag har tittat på dina bilder, färgen är faktiskt väldigt lik den vi har även om vi har en annan dryck (coffee istället för champagne).

Jag tänkte ha vagnen vänd mot mig den första tiden. Går skötväskan att fästa på handtaget då.

Jag testade med en Skip Hop väska och den åker ner så att barnet får väskan i ansiktet känns det som... Jag fick ett tips om att man kan fästa någon form av hållare på handtaget för att väskan inte ska åka ner. Men jag tänkte att Mutsy borde ha löst det problemet med sina egna väskor?

Svar på tråden Mutsy del 6