• Ice82

Mutsy del 6

Hoppar in här i tråden med en liten fråga gällande Mutsys Urban Rider

Finns den att köpa i butik någonstans i Sverige eller är det internet som gäller? Skulle vara glad om den fanns att se på riktigt.

Ni som har den, är ni nöjda?

• Ice82

Vi ska till Knodd på lördag och titta. Jag ringde för nån vecka sedan och frågade dem och jag tyckte inte hon nämnde något om Urban ridern. Men vi får se på lördag när vi ska dit om de har den i butik.

Är ni nöjda med 4-ridern? Är lite "orolig" över att de små hjulen i fram inte fungerar så bra i snö, modd m.m men det är bara något jag fått för mig, har egentligen inte en aning om det stämmer... de är ju så grymt snygga vagnar!

• Ice82

Jaha på så vis, spännande! Vill veta sen vad ni tycker...

• Ice82

I lördags var vi och tittade på Mutsy 4-rider single spoke på Mammarazzi...

Den var såå fin, nästan så vi till 99% bestämt oss för att köpa en sådan i färg Joey Silver MEN (varför ska det alltid finnas ett MEN?) vi har även funderat på en Teutonias Spirit S3 för att den har tre hjul bl.a, och den är ju lite lägre än mutsyn.
    Jag är bara 1,59 och sambon är 1,93 men jag tycker ändå att det inte var några problem med Mutsyn fast den var högre, kändes nästan bättre eftersom man kommer närmre bebisen. Men jag undrar om jag känner så när jag ska köra vagnen längre sträcker också... och inte bara prova den i affären.

Finns det någon här som har har erfarenhet från båda vagnarna?

Eller ni som har 4-ridern och är lite kortare som mig, är ni nöjda? Fungerar det bra fast vagnen är lite högre?

Sen finns det visst olika hjul till 4-ridern, single spoke och några andra hjul, vilka är bäst? Och skiljer vikten mellan dem?

Många frågor men vill ju kolla med Mutsy-proffsen som har betydligt mer koll än mig!

• Ice82

Åh tack snälla för den utförliga informationen
    Ja den är sååå jäkla snygg. När jag kom in i butiken och såg mutsyn så kände jag direkt, den vill jag ha!

Är det några problem med att ha skötväskan på när man har handtaget i lägsta läget? Massor av frågor som dyker upp i huvudet efter att man varit i butik och tittat... typiskt, men så är det väl när man ska ha barn för första gången...

• Ice82

Ja man vill ju kolla allt möjligt innan man väl bestämmer sig, men innerst inne så vet jag att det blir en Mutsy
    jag gillar deras design skarpt plus att det verkar vara en bra och funktionell vagn!

Tack så jättemycket för alla svar, kommer säkerligen ploppa upp fler frågor

• Ice82

Nu är vi äntligen stolta ägare till en Mutsy 4-rider singel spoke... åhh vad fin den är. Vill att bebisen ska komma nu så att vi får använda den , men måste vänta till augusti.Lååång väntan blir det...

Provade att dra den i snö i helgen... det gick bra utan att behöva låsa hjulen. Men när det var hård skare så fastnade hjulen då behöver man nog låsa dem...

• Ice82

Stormis:

Nej vet du vad, vi köpte den som låg ute på blocket om du har sett den? En Black Cargo som de sålde eftersom de inte fick in den hissen (de renoverade tydligen hissen i huset efter det att de köpt vagnen).
    De hade använt liggdelen typ två-tre ggr och vagnen är som ny. De köpte den på Pingpong i dec. 07. Så vi är bara glada att vi fick köpa den för 5000 kr inkl. regnskydd till sitt och liggdel. Bättre än att köpa den i butik här för 8000 kr som vi ändå tänkte göra (vi ville inte beställa över nätet). Vi ville egentligen ha en Joey silver men vad sjutton till det priset så var det värt att ta den här. Vi ska ju ändå köpa babyskydd och det går ju på några tusen också.

Japp, har redan varit ute på gården i helgen och kört den (flera ggr) nu ska jag köpa bäddset till vagnen och provbädda den!! hihi

Förresten, vet du hur det är med babyskydden till Mutsyn, vi funderar starkt på ett Besafe Izi sleep, men visst har Mutsy också ett eget babyskydd som liknar Besafes? Kan man ha det i liggläge?

• Ice82

mammamaria, vad jag kan se på alla bilder som visas av Transportern så ser det inte ut som att man kan vända sittdelen. Men som sagt man vet ju aldrig om det är så, så svårt att veta när vagnen är så pass ny...

Vilken färg har ni beställt?

• Ice82

Bra färgval Den är snygg transportern, tuff modell!
    Hoppas att ni får den inom de där 4-6 veckorna...
    Är det ert första barn?

Vi köpte våran 4-rider i fredags och jag har kört omkring med vagnen på gården i helgen för att prova. Sambon har gått och fnissat åt mig
    Vi väntar vårat första barn och allting känns så stort, kan knappt förstå att vi ska använda vagnen till våran lilla bebis!

• Ice82

mammamaria:

Våran bebis är beräknad till den 15 augusti så vi är ute i god tid med vagn Blev så nu eftersom vi hittade en med så bra pris.
    Ja det är fördelen med 4-ridern att man kan vända sittdelen. Jag känner spontant som dig att det är alldeles för tidigt att vända barnet ifrån mig vid 6 månaders ålder...
    Hoppas att du hittar ett svar om hur det är med transportern!

Svar på tråden Mutsy del 6