Inlägg från: Diana och Thea |Visa alla inlägg
  • Diana och Thea

Mutsy del 6

linn78 skrev 2008-03-29 11:40:01 följande:
    Efter mycket sökande på nätet upptäckte jag att det finns en affär i Malmö som säljer mutsy. Villa Magnolia heter den och har sålt mutsy i ca 1,5 månad. De har även bugaboo så man kan jämföra i affären.Han jag pratade med sa att det kommer en ny lag 1 maj eller någongång nu att man endast får lämna in för reparation och få reservdelar genom det stället man köpt vagnen, tydligen har det varit problem med speciellt ping-pong att de säljer kopior och inte äkta mutsys. Tillverkarna i Holland tar inget ansvar alls för vagnarna pga detta utan man får själv se till att man har en vagnförsäkring och ordentligt köpekontrakt. Naturligtvis kan han säja detta som ett försäljningstrick men jag tänkte bara berätta. Är det någon som haft svårt med att få reservdelar från ping-pong eller något annat ställe?
    Nu har de fel...PingPong säljer ÄKTA mutsy vagnar men det är klart de blir billigare då de säljs från Tyskland så garantin bara gäller där inte i Sverige.
    Det finns alltså inte oäkta eller äkta Mutsyn.

Hittade förövrigt denna annons. Kanske kan man fråga den ägaren vilken de gillade bäst (Bugaboo eller Mutsy) de har tydligen haft båda

www.blocket.se/vi/15719661.htm

Jag skulle inte rekomendera Mutsy. Klumpig och bökig.
Svar på tråden Mutsy del 6