Inlägg från: Shapiro |Visa alla inlägg
  • Shapiro

Mutsy del 6

Hej alla Mutsyägare!
    Vi är ett par som håller på att försöka reda ut begreppen i barnvagnsdjungeln. Vi har fastnat för Mutsy Urban Rider Next av rent estetiska skäl och skulle behöva hjälp med några frågor som vi hoppas ngn har lust att svara på. Vi är tok-noviser kanske ska tilläggas

1) Vi bor på landet med grusvägar - funkar den bra på icke asfalterade vägar?

2) Finns den att köpa ngnstans i Sverige, eller är det beställning via pingpong som gäller som bästa/billigaste alternativ?

3) Finns det ngn i Stockholmstrakten som har en som man kanske kan få känna lite på. Så svårt när man blir kär i ngt på bild....

4) Bilbarnstolen som man kan knäppa fast i chassit - är det fler än en som funkar till detta? Andra märken som funkar?

5) Bilbarnstolen igen - är den godkänd av Vägverket och våra svenska regler.

Ledsen om det är upprepningar av frågor man kan hitta i forumet!

Stort tack på förhand!
    Mvh,
    /sara & johan

• Shapiro
    Svar på #82
    Tack för svaren och hjälpen!
    har förstått nu att Sverige inte säljer UR då inte patentet är släppt. Hur som helst så var vi och kollade på en 4Rider Single Spoke och kanske blir det en sådan.

Har ett par följdfrågor som vi kom på. Hoppas ngn har lust att svara.

Ngn som har erfarenhet av hur 4R beter sig i snö?

Vi funderar att beställa från Pingpong, men har förstått att det kan ta lång tid. Vad ska man räkna med? Det står på deras hemsida ca 10v, men om jag läser lite i forumet så verkar de flesta vänta längre än så.

Det är klurigt det här med barnvagnar

/sara
  • Shapiro

Hej igen!
    jag beställde min 4rider idag och ringde till pingpong för att kolla leveranstid. Det visade sig att den färgen jag ville ha fanns i lager så de skulle se till att få iväg den denna veckan. På min order status står det nu "Shipped", så det var ju snabbt jobbat må jag säga. Nu återstår bara att se att det är rätt och att den är hel och fin

Spännande värre!

• Shapiro
    Svar på #101
    Vi beställde Single spoke med sitt och liggdel samt baby sitter frame och regnskydden. Skulle beställt babyskyddet oxå men ville prova den i bilen först, så det lutar nog åt en Besafe Izi Sleep, för den har isofixplatta (vilket inte traveller har om jag har förstått rätt). Men framförallt kan vi prova den i bilen.

Men, men - sakerna har ju inte kommit än så vi får väl se hur lång tid det tar Ger er en uppdate!
  • Shapiro
    Svar på #116
    Hej!
    Igår kom mitt paket från pingpong, så 3 dagar från beställning kunde jag hämta ut min nya 4R Single Spoke. Kunde aldrig tro att det skulle ta sån kort tid, var inställd på 12-14 veckor från beställning. Väldigt nöjd, och den är skitsnygg - en Cargo Mocha. Så enkel att sätta ihop också!

Så nu är det bara att övningsköra till bebben kommer.

/sara
  • Shapiro

Kom på att jag skulle säga att färgen på nätet inte alls stämmer överens med verkligheten. Såg att ngn annan skrivit det också. Min Cargo Mocha ser beige ut på hemsidan, men är i verkligheten snarare mycket mörkare, nästan som pepparkaksdeg.

Kanske är det sådan skillnad på andra färger, så man är beredd. Jag blev bara glatt överaskad för det var en brun jag ville ha!

/shapiro

Svar på tråden Mutsy del 6