Inlägg från: linn78 |Visa alla inlägg
  • linn78

Mutsy del 6

Hej mutsy ägare! Jag har lite frågor om vagnarna, dom är ju jättefina men jag bor nere i skåne, (här finns inga återförsäljare väl?) och gillar inte att köpa något jag inte har känt på först.

Är det bara transporter som har ledat handtag istället för teleskop handtag? Jag är bara 155 lång och teleskopen känns ofta väldigt höga.
    Kan man vända sittdelen på transporter också?
    Hur är det med suffletten? Följer den med i köpet? Är det samma till liggdel som sittdel eller? Hittar nästan inga bilder alls på sittdel med sufflett och det finns inte med bland tillbehör.
    Något annat jag bör tänka på vid köp av mutsy? Ska kolla in hemsidan igen nu så det kommer nog nya frågaor Tack på förhand!

• linn78

hej igen! Tack för svaret Forsea!! Det är ju så dålig info på hemsidan om transporter, inga mått, ingenting... Jag skickade mail så jag får se om de svarar.
    Någon av er som har det babyskyddet med fällbar rygg? Måste ju vara super för babyns rygg...

• linn78

IziSleep är precis det babyskyddet som jag ändå vill köpa till bebisen, kanske det är meningen med en Mutsy för mej
    Ingen som bor i skåne? Gillar fortfarande inte att inte få känna på vagnen innan...

• linn78

Efter mycket sökande på nätet upptäckte jag att det finns en affär i Malmö som säljer mutsy. Villa Magnolia heter den och har sålt mutsy i ca 1,5 månad. De har även bugaboo så man kan jämföra i affären.

Han jag pratade med sa att det kommer en ny lag 1 maj eller någongång nu att man endast får lämna in för reparation och få reservdelar genom det stället man köpt vagnen, tydligen har det varit problem med speciellt ping-pong att de säljer kopior och inte äkta mutsys. Tillverkarna i Holland tar inget ansvar alls för vagnarna pga detta utan man får själv se till att man har en vagnförsäkring och ordentligt köpekontrakt. Naturligtvis kan han säja detta som ett försäljningstrick men jag tänkte bara berätta. Är det någon som haft svårt med att få reservdelar från ping-pong eller något annat ställe?

• linn78

Det står även på mutsys hemsida att babyproffsen i kungsbacka säljer Mutsys. Hittar dock inget på deras hemsida som bekräftar detta men man kan ju alltid ringa och fråga.

• linn78

nu har vi äntligen kommit iväg och sett mutsyn live Så fin den är! Det blir nog en 4rider light med ligg och sittdel + traveller babyskydd. ni som beställt från pingpong, hur är det, regnskydd måste också beställas eller? Det är inget som medföljer vad jag förstår av deras hemsida?!!

Svar på tråden Mutsy del 6