• Mikka82

Bra tips mot ont i halsen önskas!

Har fått så ont i halsen, blir tokig! Får inte sova... finns det nåt bra tips?

• Svar på tråden Bra tips mot ont i halsen önskas!
  • Bekali

lite värktabletter kanske... honungste

• Shadilly

Jag brukar gurgla med Corsodyl direkt när jag känner av halsont. Det smakar ve och fasa, men oftast förkortas halsontet till nån dag eller två.
    Man gurglar runt i munnen och lutar sedan huvudet bakåt så att det rinner ner så långt det går i svalget utan att man behöver svälja, för det ska man inte göra.
    Corsodyl finns på Apoteket. Ska enligt en kompis också funka med någon munlösning med jod i som finns på illrosa flaska, men den vet jag inte vad den heter.

• Smilla1976

Hej! Jag sitter här och kan inte riktigt sova pga min förkylning, har också mycket ont i halsen, har precis tagit en strepsil, lindrar lite, men ej mycket. Funderar på om jag ska ta en kopp te med honung, får nog inse att jag inte kommer kunna gå till jobbet imorgon!

Mucoangin finns ju på apoteket och de brukar hjälpa,dock får jag inte ta dessa då jag är gravid.

krya på dig! Hoppas du finner lindring!

kram Smilla

• Zitrus
    Mikka82 skrev 2008-01-31 03:50:42 följande:
    Har fått så ont i halsen, blir tokig! Får inte sova... finns det nåt bra tips?
    Det finns inget bättre än varmakoppen och the och allra helst inte om du har lite svårt att svälja.

Halstabletter lenar bara lite grann.

Varma drycker framförallt !
  • Alsephine
    Shadilly skrev 2008-01-31 03:57:15 följande:
    Jag brukar gurgla med Corsodyl direkt när jag känner av halsont. Det smakar ve och fasa, men oftast förkortas halsontet till nån dag eller två. Man gurglar runt i munnen och lutar sedan huvudet bakåt så att det rinner ner så långt det går i svalget utan att man behöver svälja, för det ska man inte göra.Corsodyl finns på Apoteket. Ska enligt en kompis också funka med någon munlösning med jod i som finns på illrosa flaska, men den vet jag inte vad den heter.
    Japp, den där jod-lösningen är riktigt bra. Annars kan man gurgla med ljummet saltvatten. Smakar "härkaluren" (illa) men gör susen. Krya på dig!
Svar på tråden Bra tips mot ont i halsen önskas!