• lillamilla75

Kan östrogentabletter ge falskt + ???

Fråga här inne för om ni ätit nån form av östrogentablett och dessutom tagit progesterone, kan det ge falskt + på graviditetstestet?

Själv äter jag Femanest och så tar jag vaggisar, har gjort ett Stim.FET och har inte testdag förräns i nästa vecka.

Men nu så köpte jag på mig ett antal test ifrån billigatester för jag har så dåligt tålamod och gjorde ett test nu på morgonen, ruvardag 9, och det blev ett svagt, svagt plus. Nu gick det några minuter innan jag kollade på det, tror dock att det var mellan 5-7minuter.

Tror ni att detta kan stämma när jag äter dessa östrogentabletter??

"ett plus är alltid ett plus", kan det stämma i mitt sammanhang??

• Svar på tråden Kan östrogentabletter ge falskt + ???
  • challe 1

Hmm det är väl inte östrogenet som testerna letar efter?

• lillamilla75

NÄ, jag tycker inte det.

Men jag trodde inte det skulle bli ett svagt plus så här tidigt, så då funderar jag på om testerna är för dåliga eller om det helt enkelt kan vara så att Femansten ger utslag. Jag har aldrig ätit det förut och det är väl därför jag undrar.
    Hade nån annan ställt frågan hade jag säkert sagt samma sak som du.

• denna där

alltså jag kan ju inte svara på frågan men hittade tråden under "Alla senaste trådarna" och säger bara WIIIIIIIIEEEEEEEE va spännande!

Att östrogen skulle göra så man får ökad mängd hcg tror jag ju inte på, kollade du på testet innom rätt tid?

näe, WIIIIIIIEEEEE igen! Jag tror jag dör av nyfikenhet...testa igen vafasen!

eh...eller googla! eller båda delarna....

Jag försökte googla men hittade ingenting som tyder på att man skulle få falska mängder hcg av östrogentabletter!

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • Praid

Jag är rätt säker på att man inte kan få falska pluss av femanest eller progesteron. De flesta av oss ska ju fortsätta med både det ena och det andra tom efter att vi plussat. Om det kunde ge falska pluss skulle ju sjukhuset sagt något om det. Jag vågar mig på ett viskande grattis, Lillamilla.

• lillamilla75
    Tack Praid. Gjorde ett till test nyss och det blev likadant, var å köpte ett digitalt CB men ville inte slösa det nu utan provar imorgon med morgonurin,
  • Raspberry81

Tror du är gravid!!!!

Eftersom det är lite olika från fall till fall hur fort Hcg värdet ökar. Om det bara är en eller ett par dagars skilnad mot den dagen du blivit tillsagd att testa tror jag oxå jag vågar viska GRATTIS! (Hmmm det blev ingen viskning, det blev ett skrik).

lillamilla75 skrev 2008-01-31 13:26:15 följande:
    Tack Praid. Gjorde ett till test nyss och det blev likadant, var å köpte ett digitalt CB men ville inte slösa det nu utan provar imorgon med morgonurin,
  • denna där

jag skriker högt som fan

WIIIIIIEEEEEEE

grattis kan jag vänta med, men

WIIIIIIEEEEEE

Å....idag var jag på lindex och glodde på tjej babykläder...men...jag tänkte jag kan vänta tills du ger mig ett större OK än det här...

WIIIIEEEEEEE

• lillamilla75
    denna där skrev 2008-01-31 16:43:43 följande:
    jag skriker högt som fanWIIIIIIEEEEEEEgrattis kan jag vänta med, men WIIIIIIEEEEEEÅ....idag var jag på lindex och glodde på tjej babykläder...men...jag tänkte jag kan vänta tills du ger mig ett större OK än det här...WIIIIEEEEEEE

Vadå, tjej babykläder???
  • denna där
    Svar på #8
    lillamilla75 skrev 2008-01-31 19:43:03 följande:
    Vadå, tjej babykläder???
    äh lägg av, inte e det en grabb inte
    Hur ska jag sova inatt, kommer ju kräva svar här OMGÅENDE imorgon!!!
  • lillamilla75

hahaha, du får väl hålla dig vaken då
    Vadå KRÄVA svar, äh dra nåt gammalt över dig

Det känns som det gjorde när jag var gravid med julia, så på det viset så känns det positivt. Men nu börja jag bli smått orolig över att CB ska visa negativt, köpte ett digitalt.

Men nu om det skulle visa "gravid" så kommer jag vara orolig dom närmsta veckorna för missfall. VILL, ORKAR inte göra fler hormonförsök, knoppen säger STOPP!

• lillamilla75

Vill understryka att det ska stå knoppen

• lillamilla75

Testade nyss med ett  CB digitalt och där stod det klart och tydligt - GRAVID

• kantarellkisse

milla> Tog du ägglossningsspruta innan insättning, man brukar väl göra det inför stimulerat för att inte ha färskägg med i leken? För den sitter i i sisådär 2 veckor - och ger utslag på testen... Annars - GRATTIS

• denna där
    Svar på #12
    lillamilla75 skrev 2008-02-01 07:15:08 följande:
    Testade nyss med ett  CB digitalt och där stod det klart och tydligt - GRAVID
    näe...dra mig baklänges *svimmar*
  • denna där
    glitter textglitter textglitter textglitter textglitter textglitter textglitter text glitter textglitter textglitter textglitter textglitter textglitter textglitter text
    MySpace and Orkut Hello Kitty Glitter Graphic - 2
Svar på tråden Kan östrogentabletter ge falskt + ???