• StarNova

Hur mår ni som är runt v.8?

Själv har jag bara ömma bröst, i övrigt mår jag hur bra som helst... Har en dotter som är närmare 8 år och när jag väntade henne mådde jag jätteilla första tiden, nån som vet om det är någon skillnad med andra barnet?? :)

• Svar på tråden Hur mår ni som är runt v.8?
  • StarNova

Tack för alla svar! Det är ju några år sen jag var gravid sist och den ena graviditeten verkar inte vara lik den andra :) Skönt att få ventilera lite med andra :)

• Lillan79

Är i vecka 8 (7+3) med vårt första barn. Själv är jag enormt hungrig hela tiden, sugen på riktig mat. Samtidigt ligger det ett litet illamående och gnager. Brösten är sååå ömma, när jag kliver upp på mornarna är det värst, blir tårögd för det gör ont. Sen är jag trött också, tar varje liten chans till en powernap. Men annars är det bra, hihi...

• StarNova

Är också i v.8 7+3 :) Det där med hungrig och trött stämmer bra in på mig också *smile* :)

• LittleMissN

Hej allihopa! :) Också gravid i v.8 med första barnet (7+0) :)
    Och efter en släng av maginfluensa och extremt illamående mår jag nu jättebra, klarar mig utan Postafen och mår inte illa mer! *lättnad*

Ömmande bröst, "växt" nästan det dubbla på bara dessa "få" veckor, gör riktigt ont emellanåt... Molvärk, trötter som få... Och sugen på en massa saker hela tiden, tycker inte att jag gör annat än äter... :)

Ryggvärk, sover dåligt, kissar ofta... Allt det där som de flesta verkar ha! :)

Skönt att höra att man inte är ensam om det iaf! :)

Lycka till på er allihop!

Kramis

• StarNova

Jag är då glad så länge man slipper vara illamående, när jag väntade min dotter så var jag konstant illamående första tiden..

Ha det bra & Sköt om Er allihopa! :)

• Karamelll

Jag väntar mitt andra barn och jag mår jättebra, inte ens ömma bröst! :) Jag är i vecka 8 (7+2)

• StarNova

Man kanske får dubbelt upp sen när man mår så bra nu? :)

• TantaLoran

är i vecka 6+2 och tål inte vissa lukter mår illa varannan dag och har ömmande bröst, har haft växtvärk i magen hela dagen idag. känner mig såå trött.

• StarNova

Jag är konstant trött, känns som att jag skulle kunna sova dygnet runt... :/zzzzz....

• Party of five

Jag är i vecka 8 (7+1) och mår sååå illa... Skulle kunna sova dygnet runt... Allt luktar äckel - kylskåpet, mikron, maten i affären, mina händer (hjälper inte att tvätta, de luktar ändå ), min sköna filt i soffan...

• StarNova

I kväll är första gången som jag har känt av illamående... :( Har börjat bli mer o mer känslig för dofter också...

• zerra

Väntar mitt andra barn (8+0) och mår illa mest på kvällarna. Måste stoppa i mig något typ varannan timme, för så fort jag blir hungrig blir jag illamående och inte vill ha nåt... Brösten ömmar inte så mycket längre, men har vuxit åtminstone en kupa! Mådde jättebra med första barnet (kille) men var trött förstås, och det är jag nu också. Dessutom grymt omotiverad på jobbet...

• S0YA

Hej. Är i vecka 7 och mår illa varje morgon under och efter frukost. Och det räcker tydligen inte, för jag mår som om jag ätit en gräddtårta hel eftermiddagen/kvällen också. Det är rätt jobbigt, men jag slipper spy iaf. Tycker att makens ena parfym luktar skit och jag klarar inte av flottig mat. Är väl lite trött, men inte så hemskt. Värst efter lunch tycker jag. Annars är jag mest uppblåst och magen är ur balans. Kram

• Puffen

Är i v.8 och mår värre än någonsin!
    Mår illa dygnet runt, sover dåligt eftersom jag måste upp och kissa flera gånger.
    Kan inte äta varm mat, blir mest sallader, frukt, mackor, O´boy etc.
    Känner mig extremt åksjuk hela tiden. Inget hjälper - inte sea-band, inte prostafen...

Jobbigast är att göra barnen klara (blöjbyte, frukost, påklädning) på morgonen.

• Puffen

Glömde säga att jag vänat tvillignar!

• Syster Fi

Jag är någon stans i vecka 8(7+1 el7+2) och har under en veckas tid haft en jättemage så att jag inte kunnat ha mina egna byxor, men den svullnaden hade försvunnit i morse när jag vaknade. Sen är jag trött och har ömma bröst. Och dåligt tålamod men annars är det bra. Förra graviditeten levde jag på knäckebröd och apelsinjuice mellan 6+3 och 8+6 men så verkar det inte bli nu. tack och lov. Hoppas att även foglossningen som kom krypande i v17 den gången håller sig borta.

• Sakkara

jag är i vecka 9 (8+3) med mitt första barn.

mitt illamående har gått över.. men det var riktigt illa redan från första början, gick ner en massa i vikt. så det är SÅ skönt att det är över nu.

Däremot är brösten jätte ömma, somnar konstant i soffan och glömmer allt. Tappar saker och är allmänt vimsig. idag var jag och köpte torkade aprikoser och plomon, hoppas verkligen att magen ska komma igång! :)

• Fille Melle

Är i vecka 7+2 och mår toppen. Endast lite ömma bröst.

När jag väntade sonen hade jag en underbar och perfekt graviditet, vilket jag önskar denna gång oxå.

Mamma till Filip 27/12-04 och en bebis i magen
Svar på tråden Hur mår ni som är runt v.8?