• Felicia6

Ska man vara hemma från jobb om man har halsfluss?

Jag har aldrig haft halsfluss o vet därför inte så mkt om den. Läste lite på nätet men hittade inget om man skulle vara hemma eller inte.

Nu vet jag inte om jag har det, men ska till läkaren och kolla upp det halv elva. Jobbar sen ikväll nämligen.

Någon som vet hur det funkar?

Gbp-operation den 25e februari 2008
  • Svar på tråden Ska man vara hemma från jobb om man har halsfluss?
  • Imox

självklart ska du vara hemma!!! halsfluss smittar!!

• Egensinnig

Stanna hemma för guds skull!! Smittsamt

Matilda, Matilda........
  • jummie

Ja men jösses! Det är ju jätte-smittsamt så det är klart att du ska vara hemma.

• Felicia6

Tack för era svar Vi får väl se vad det visar sig vara då jag kommer till vårdcentralen.
    Är väl ganska lika symtom för olika halssjukdomar som jag förstått det?

• lövet2

Om det är halsfluss, så är det väldigt smittsamt. Dessutom måste man ta det lugnt och vila, eftersom det annars kan slå sig på hjärtat bl a.

• MrsMurphy

När jag haft halsfluss så har jag inte ens varit kapabel till att överväga att jobba... Fundersam Är du säker på att det är halsfluss? Kanske finns lindrigare än vad jag hade dock.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Trolovade

Har haft halsfluss jätte många ggr, brukar då ha så ont i halsen att jag knappt kan svälja, prata el hosta och skulle då inte kunna gå till jobbet...

• Felicia6
    MrsMurphy skrev 2008-01-31 09:21:24 följande:
    När jag haft halsfluss så har jag inte ens varit kapabel till att överväga att jobba...  Är du säker på att det är halsfluss? Kanske finns lindrigare än vad jag hade dock.
    jag kan knappt prata utan att rösten bryts och jag har jätteont i halsen. Kan knappt svälja heller och mår allmänt pissdåligt

Anledningen till att jag överväger/övervägde att jobba är för att jag har varit borta mkt pga sjukdom / Vård av barn och min chef vill inte jag ska vara borta så mkt mer. Därför måste jag "kämpa".

Har jag dock halsfluss kommer jag såklart stanna hemma, eftersom det är väldigt smittsamt som ni säger
  • Felicia6
    Trolovade skrev 2008-01-31 09:22:44 följande:
    Har haft halsfluss jätte många ggr, brukar då ha så ont i halsen att jag knappt kan svälja, prata el hosta och skulle då inte kunna gå till jobbet...
    brukar du vara förkyld då oxå eller har du bara halsen?
  • Felicia6

Tusen tack för era svar, jag ska klä mig o göra mig iordning nu innan min man hämtar mig och skjutsar mig till vårdcentralen.

Jag hoppas dock att det inte är halsfluss utan "bara" förkylning med halsont (grym halsont)

• MrsMurphy
    Felicia6 skrev 2008-01-31 09:27:16 följande:
    jag kan knappt prata utan att rösten bryts och jag har jätteont i halsen. Kan knappt svälja heller och mår allmänt pissdåligt Anledningen till att jag överväger/övervägde att jobba är för att jag har varit borta mkt pga sjukdom / Vård av barn och min chef vill inte jag ska vara borta så mkt mer. Därför måste jag "kämpa".Har jag dock halsfluss kommer jag såklart stanna hemma, eftersom det är väldigt smittsamt som ni säger
    Tänkte mest på att när jag haft det så har jag legat hemma och typ hallucinerat. Ringde för att sjukskriva mig på jobbet men ringde till fel butik och skällde ut dom efter noter för att dom inte visste vem som var chef! Helt väck med andra ord! En arbetskamrat åkte hem till mig med mat och kastade in det från två meters håll från dörröppningen för att jag såg så hemsk ut! Därav funderingen... Generad Men som sagt, man kanske inte alltid blir såååå dålig!

krya på dig iaf!
    Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Ska man vara hemma från jobb om man har halsfluss?