• JOSEFINM

Mammor pa Irland

Hej,

Finns det nagra svenska mammor dar ute som bor pa Irland? Min man och jag funderar pa att flytta dit inom ett ar (han ar Irlandare) och det vore skoj att fa kontakt med lite svenska mammor dar innan dess. Vi vill kopa hus dar sa maste fa lite tips om var basta sidorna att hitta hus etc ar, lite om omraden och skolor och sadar.

• Svar på tråden Mammor pa Irland
  • Tub

Hej,

Jag bor i Cork på Irland. Men ni har kanske tänkt flytta till Dublin? Så vitt jag vet finns det några mammor i Dublin som håller till här på familjeliv. :o)

• JOSEFINM

Hej Tub,

Vad skoj att hora att det finns lite svenska mammor pa Irland. Har i London har vi ett jattenatverk med ca 300 mammor. Bara i det omradet dar jag bor ar vi 10 mammor som traffas regelbundet. Hur trivs du i Cork? Hur gamla ar dina barn?

• Bicky

Tja medlemmarna ligger kanske inte online hela tiden, men det kommer nya meddelanden varje dag. Om du postar något kommer det säkert ett svar!

• lilla mej

hejs jag ar ju inte mamma, bara lite styvmamma till min sambos lilla tjej. Vi bor i sandyford dub 18. Kan ju inte svara pa vart basta skolorna osv finns men kanske finns annat jag kan hjalpa till med...ha det bra.

• Queenjess

Hej tjejer.
    Jag är ny här på FL men har bott i Dublin sedan 2003.
    Snart gift (i Mars :)) med min lille irländare.
    Väntar mitt andra barn. Förlorade tyvärr vår förste son i 22 graviditets veckan i Juni 2007. Jag är nu i samma vecka med nya bebisen så vi hoppas att allt går bra hädanefter. BF i Juni.
    Vill gärna ha kontakt med andra svenskor som bor här.
    Är just nu sjukskriven p g a tidig blödning plus det som hände förra gången så om någon annan har tid med fika eller chat på dagtid så skulle jag bli glad.

Kram!
    Jess

• lilla mej

Hej kul med lite fler har... jag har inga barn men tar garna en fika nagon gang.. fast just nu jobbar jag jarnet i en vecka pga allahjartans men ar ledig nasta lordag, kan komma in till stan pa lunch eller sa om det passar. Bara att hora av sig. Kram

• lilla mej

Hej kul med lite fler har... jag har inga barn men tar garna en fika nagon gang.. fast just nu jobbar jag jarnet i en vecka pga allahjartans men ar ledig nasta lordag, kan komma in till stan pa lunch eller sa om det passar. Bara att hora av sig. Kram

• lilla mej

Svar på tråden Mammor pa Irland