• Johanna 83

Järnrikt bröd

Hejsan jag har hört att det ska finnas ett bröd som det är extra mycket järn i...Är det någon som vet något om det?

• Svar på tråden Järnrikt bröd
  • Lenafena

Det finns ett hårt tunnbröd som heter "järnrikebröd". Det är hemoglobinpulver i det, och smakar riktigt gott! Jag äter ett par skivor om dagen och hoppas slippa järntabletter på det viset

• Johanna 83

Ok det finns inget mjukt bröd med mycket järn i..

• Cittra

Tror inte det, men du kan använda järnrikebröd till musli eller som lasagneplattor också om du inte vill äta tunnbröd. Det går också att äta som vanligt paltbröd.

• Kaya

Min BM sa också jag skulle äta "blodbröd"... men jag vet inte vad det är? Och hoppas jag slipper för det låter äckligt!

• Lenafena

Det ser ut som mörkt tunnbröd... och innehåller blodpulver, men det smakar inte blodigt, smakar som vanligt tunnbröd...jättegott med lite lättmargarin på. Om du inte är vegetarian så är det ett bra alternativ till järntabletter. Sen finns det ju "blutsaft" i hälsokosten, flytande järntillskott, som är vegetariskt.

• Tina2

Kan det vara Mjälloms tunnpaltbröd du menar, Lenafena? Gott och järnrikt! Och jag har kollat med slv att det är okej för gravida!

• Lenafena

Det är säkert det tina!
    Fast jag tror att det heter "järnrikebröd" Men det är väl som paltbröd

Svar på tråden Järnrikt bröd