• Enomia

Ovanligaste namnet ni hört?

Vilket/vilka är de ovanligaste namnen ni hört?

• Svar på tråden Ovanligaste namnet ni hört?
  • Linda1976

Öllegård känns rätt otippat! Tommy och Annikas mamma i "Pippi" heter det.

Aapo är också udda  (säkert vanligt i Finland?)

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Nea85

hade en klasskompis  som hette big pop rock

• Baby Mama

Min son heter Deveron, ovanligt i Sverige men vanligt i USA.
    Det konstigaste namnet va ett jag såg uppskrivet på ett dagis och det va Morris.
    Låter som namnet på en katt ju.

• ludenben

Den jag kände som hetere Morris var inte härifrån... nåt arabiskt land tror jag. Kanske den på det dagiset inte vart svensk?? Jag bor i mångkulturella angered så jag tycker nästan inte nåt namn är konstigt längre isåfall svenska namn folk kommer på är konstiga. Längre bak i tråden var det en som skrivit barbapappa. Det låter knäppt...samma med Pyret och sånna.

Baby Mama skrev 2008-03-31 21:13:17 följande:
    Min son heter Deveron, ovanligt i Sverige men vanligt i USA. Det konstigaste namnet va ett jag såg uppskrivet på ett dagis och det va Morris.Låter som namnet på en katt ju.
  • Fillay

Oj, jag tycker jag hörer rätt många konstiga (för mig) namn här i Sverige! Helt otroligt att det kan vara en sådan skillnad i namn från Norge till Sverige. Bara på mina barns avdelning kan jag nämna minst fem namn jag tycker är lite annorlunda..

• Babylilja

Min dotter heter Tiili..det finns bara en till i sverige...troligen många mer i finland..;)

Svar på tråden Ovanligaste namnet ni hört?