• Mysaaan

Ingen mage v.17 :-(

Känner mej inte alls gravid, har ingen mage och är ändå i v.17. Har varit så rädd för att det inte finns någon därinne i min mage, men nu har vi iallafall lyssnat på hjärtljuden och dom fanns där! Men varför får man ingen mage då? Lite svullen efter måltid och kväll är man ju, men inget som direkt syns, mest känns. Ser så många bilder där man ser tydligt mycket mycket tidigare. Ska på UL om drygt lite mer än en vecka och känner att vi kommer bli tillbaka flyttade jätte mycket eller att den lill* inte växer som den ska...vet ju dock när den lill* måste ha blivit till!

Vet inte vad jag vill få ut av denna tråden, kanske höra att det är normalt och andra som varit med om samma? Man kanske slipper bli så tung då? Men jag vill ha mage nu....

• Svar på tråden Ingen mage v.17 :-(
  • hannamiller

Hejsan
    Har tråkigt inte foto.. Men när jag var gravid o skulle göra UL i vecka 19 plat mage hade jag.. O det syndes inte alls att jag väntade en liten då..
    Magen kom då dock  runt 25-26..
    Så njut.. Det sa alla att jag skulle göra...Så det är normalt..
    O grattis till lilla babyn...

• Elsans

jag är också i v17 och min mage syns inte öht, ser mest lite småfet ut precis efter att jag har ätit. jag vet att jag på UL kommer bli flyttad till ett tidigare BF, nästan en vecka, för jag gjorde FVP för lite mer än en vecka sen och då såg de på det UL att jag var längre gången än jag trodde. jag vill också ha mage nu, så trist att få höra av folk "men vaddåååå den syns ju inte alls! jag trodde du skulle vara jättestor nu"

• soetisenanna

Jag fick ingen mage förräns v.25 ungefär:)
    Fast jag var väldigt liten från början så bm sa att det var därför att om man är smal innan så tar de längre tid än om man har lite hull före.

• kaksmulan

Åh, hoppas inte på det bästa att du slipper bli "tung"!

När jag väntade Felixen syntes INGENTING förän efter v 22 typ men innan han kom ut så var jag ENORM!!! Hade gått upp 30 kg! och magen fick inte plats i någonting!!!!!

Var glad över att du har liten mage, tids nog blir du less på den ändå. Fast jag vet exakt hur mycket du längtar efter magen. När du nyss har vaknat på mornarna, lägg dig då på rygg och känn efter. Då känner du helt säkert "magen".

Kram och Lycka till!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Miss Mii

gå in o kolla på min mage i v 17, syns knappt alls (taget på morgonen), ingen kunde gissa att jag var gravid förutom på kvällen när jag var svullen! :)
    MEN den kommer, jag var smal från början och då har jag också hört att det tar lite tid. Du kommer snart i en galen tillväxt period och då kommer det hända grejer!! :)
    Jag vet hur man längtar... Idag är jag i v33 och har en rejäl kula (har inte uppdat bilderna) men jag trodde precis som du att den kommer ALDRIG! Tro mej, det gör den! :)
    Lycka till!

• MiaJ77

Välkomna till klubben tjejer! Jag sörjer också min icke-mage men vi kommer ju trots allt att bära på den ett bra tag till ... Lycka till alla!

• Elsans

Miss mii: haha, har tittat på dina bilder. kan ju säga att min mage ser ut typ som din gjorde i v11...

• Miss Mii

åsa, hihi ser att du är i v17, men du, var bara glad! Jag börjar komma in i det där stadiet att det ska bli lite befriande med förlossning... Härligt med mage men 7 v till räcker liksom... Men däremot när magen inte var i vägen men ändå syntes ÄLSKADE jag varje minut, runt v 25-28 sisådär!
    Men om man kolla på skillnaden mellan v17 och 19 så händer det ganska mycket, på mej iaf! Så egentligen är det bara tålamod som hjälper...
    Grattis till bebisen i magen iaf! :)

• 4an

Jag har gått 21 veckor och jag har ingen mage än, och det är ju väldigt olika hur man bär - vissa bär "ytligt" och får snabbt mage medan andra bär "djupare" in mot ryggen/ner mot bäckenet och då kommer den synliga magen senare.

I slutet av graviditeten brukar man ju oftast ändå vara ganska trött på den stora magen, så det är inte helt fel heller att vara "nätt och smidig" så länge det går - fast man vill givetvis få puta stolt med sin bebismage också!

Svar på tråden Ingen mage v.17 :-(