• Mysaaan

Ingen mage v.17 :-(

Känner mej inte alls gravid, har ingen mage och är ändå i v.17. Har varit så rädd för att det inte finns någon därinne i min mage, men nu har vi iallafall lyssnat på hjärtljuden och dom fanns där! Men varför får man ingen mage då? Lite svullen efter måltid och kväll är man ju, men inget som direkt syns, mest känns. Ser så många bilder där man ser tydligt mycket mycket tidigare. Ska på UL om drygt lite mer än en vecka och känner att vi kommer bli tillbaka flyttade jätte mycket eller att den lill* inte växer som den ska...vet ju dock när den lill* måste ha blivit till!

Vet inte vad jag vill få ut av denna tråden, kanske höra att det är normalt och andra som varit med om samma? Man kanske slipper bli så tung då? Men jag vill ha mage nu....

• Svar på tråden Ingen mage v.17 :-(
  • Gryn1

Är i v 17 och har ingen mage. Min livmoder ligger bakåt så magen kommer sen. Det enda som finns är den vanliga vadderingen. Det är ingen skillnad om man är lite mullig eller smal om man får mage tidigt eller inte. Det har med hur livmoder ligger. Men visst blir man missmodig när "alla andra" har så fina magar.

• Hawa

Det är säkert normalt om det är ditt första barn! Om inte, är det bara att gratulera! Själv fick jag häromdagen höra "när är det dags, snart, va´?" och då var jag inte ens i v 15 med min tredje. Inte så kul det heller =(

• dilba
    Svar på #12
    för mig är det som för HAWA här ovanför, nätt och smidig som ett kylskåp i skolbespisningen... när jag väntade första var jag stor som ett hus, kompisen var en vecka före mig och hon såg ut att ha svalt en ärta ungefär....guuud så avundsjuk jag var på henne!!! all den där huden ska ju ta vägen nånstans sen!!!!

Med nr tre skulle jag försöka hålla det hemligt fram till v 12 iallafall...men jobbarkompisarna såg det i v 10 så det gick inte...
  • brünnhilde

Jag är i v18 utan mage.. Man börjar ju undra om allt står rätt till, men tydligen är det vanligt att mgen låter sig väntas på. Jag ska på ul nästa vecka, men eftersom jag var på vul i v 11 tror jag inte risken är stor för att jag ska bli tillbakaflyttad.

Min teori, förutom hur livmodern ligger är, att man kanske har lite för bra magmuskler.

• dilba
    Svar på #14
    Det beror rätt mycket på hur livmodern ligger, en del har som jag framåtlutad livmoder och då syns det tidigt, andra har den lite mer bakåttippad och då syns det senare. Sen tar barnen lite olika stor plats också kan man väl tänka...mina klumpar på 4,5 kg tar nog lite mer plats än ett litet frö på 2,8 ; )
  • Eisa

Är i vecka 23 och NU först börjar det hända grejer.

Före vecka 20 är man som vanligt...

• brünnhilde

ååhhh vad jag längtar efter att det ska växa!!!!

• annbom

När jag väntade mitt tredje barn så hade jag ingen mage alls innan v 32. När jag senare skulle sättas igång så fick jag sova över på sjukhuset på bb avdelningen. Då frågade en mamma mig vad jag hade fått och jag svarade sanningsenligt att jag ska få mitt barn i morgon. Då reste hon sig upp och sa "men, var har du magen?". Hon hade betydligt större mage än vad jag hade. Vid de andra graviditeterna så har jag haft samma mage som då redan i v 14-17.

• sarasa

Jag är i vecka 22 och har fortfarande inte stor mage. Lite börjar det nog synas, men inte någon ordentlig gravidmage. Jag försöker att se det positiva, nog kommer vi att hinna gå runt med stooor mage och önska att den vore lite mindre;)

• Sissela

Hej! ja kände precis som du men magen kommer, ja lovar min synted knappt förrän v 20 o ännu mer nu är i vecka 27, men lite störande att alla ska kommentera.var glad att du inte är som en bjässe oftast är det mest vätska eller fett!!!!!kram

• Sissela

Hej! ja kände precis som du men magen kommer, ja lovar min synted knappt förrän v 20 o ännu mer nu är i vecka 27, men lite störande att alla ska kommentera.var glad att du inte är som en bjässe oftast är det mest vätska eller fett!!!!!kram

• ThereseU

Min mage gjorde entré i v.20 ungefär och då syntes det inte så jätte mycket men nu dem sista veckorna så har den växt himla mycket (är i v.24 och ändå inte så stor) så inget att oroa sig över magen kommer och snabbt går det :)

• dilba
    Sissela skrev 2008-02-11 19:43:35 följande:
    HAHAHA... ja men ni ska ju vara glada över det!! Det klart man vill att folk ska se att man är gravid, men när man ser ut som att man ska föda vilken dag som helst när man är i vecka 20, då lovar jag att det är tungt att bära magen framemot v 35!!!
    Jag har fått stått ut med motsatsen jämt, att folk kommenterar hur stor jag är och undrar om det månne är två eller tre barn där inne. Att folk säger lite gulligt "hej tjockis". och "GUUUUD jag som trodde att du redan hade fått, du har ju varit tjock huuur länge som helst"

Oavsett om man har liten eller stor mage eller en helt normal så tror jag att folk tar sig friheten att kommentera och klappa och känna. Man får nog stå ut helt enkelt.
  • brünnhilde

Nu är jag i v 19, och magen har börjat ge sig tillkänna! Jag är väldigt glad för det! Det är till och med ett par stycken som vågat fråga lite föriktigt om det skulle kunna vara så att jag är gravid!

• Mimou

Här är en till utan mage i v 17... när kommer den egentligen?

Jag börjar nästan oroa mig att nåt är fel..
    Vi gjorde ett vul på 12+2, då var allt bra, så jag borde ju inte bli flyttad så mkt heller?

Om man har lite (eller mkt ) hull sedan innan, när blir magen sådär bebis-hård utanpå? Hur är era bebismagar, är de degiga eller hårda?

• Legna

VAD SKÖNT...att höra att det finns fler...har börjat bli orolig nu eftersom det inte syns nåt på mig (v 16) jag har dock också sett liten i v 12 annars hade jag starkt tvivlat på att det fanns nåt därinne! vill ju att man ske se gravid ut inte bara lite "lönnfet"

• Moa Plutten

Jag är i vecka 21 och har ingen mage :(:(

• Förälskad

Är i v.27 nu och fick mage för ca. 2 veckor sen! I v.17 hade jag ingen mage alls!

• ciwm

Jag är också i vecka 17 och det syns nästan ingenting. Det enda sättet för mig är som någon tipsade om tidigare, att ligga ner, särskilt på morgonen, då känner jag i alla fall magen, men den syns inte...

• Moa Plutten

Är i vecka 22 nu och har ingen mage än:( men det kommer

Svar på tråden Ingen mage v.17 :-(