• stina72

Vilken färg på Malm (IKEA)

Vi har nyss gjort om i vårt sovrum. Nu har vi ljusa, nästan vita, väggar och ett mörkt ekgolv. Vi ska köpa byrån Malm från IKEA (den med 6 lådor) Samt att vi ska ha en sänggavel som vi ska måla i samma färg.
    Jag fastnade för den mellanbruna men tycker även att ek är snyggt.

Vad tror ni blir finast?

Vi ska ju även ha ett brunt överkast, så vilken färg skulle vara snyggt att "lägga till" på t.ex kuddar, gardiner osv

• Svar på tråden Vilken färg på Malm (IKEA)
  • Butterscotch

Jag har inte sett den bruna IRL, men den ser fin ut i katalogen. Jag skulle valt den, ek börjar kännas tråkigt. Och så lite turkosa kuddar och detaljer till det kanske?

• CarlHerman

Vi har den bruna Malmsängen, det är snyggaste färgen i den serien. Särskilt ek börjar bli väldigt tråkig...Ja turkos passar ju jättebra till mörkbrunt!

• Xavant

Då kommer jag och förstör lite, men jag tycker inte att det är så snyggt att blanda träslag. Det beror ju i och för sig på hur mörkt golvet är, men ek passar bäst ihop med ek. Och förlåt Epic, men jag är väldigt trött på den mellanbruna... Ek börjar väl också bli lite "otrendigt" nu... men jag tycker att det är ett träslag som "håller" ändå! Däremot håller jag med om att turkost är väldigt snyggt till brunt.

• stina72

Vi har ett ganska mörkt ekgolv. Pergo naturaltouch rustik ek.
    Det känns som att den mörka Malm blir snyggast men jag vet inte....

• Xavant
    stina72 skrev 2008-01-31 19:02:50 följande:
    Vi har ett ganska mörkt ekgolv. Pergo naturaltouch rustik ek.Det känns som att den mörka Malm blir snyggast men jag vet inte....
    Jag röstar nog ändå på ek... Sorry. Den mellanbruna färgen har ju lite rött i sig, som jag personligen tycker skär sig lite till eken som ju är lite "gråare" i nyansen. Men gå på din egna känsla! Eller om du har någon golvbit över kan du ju ta med den och kolla hur bra det matchar? Annars kan du säkert få med ett prov på färgen från IKEA. Lycka till!
  • stina72

Har den mellanbruna lite rött i sig?
    Jag har ju inte sett den IRL utan bara på internet.
    Får nog ta med en brädbit och åka till IKEA

• Xavant

stina72 skrev 2008-02-02 16:42:07 följande:

Har den mellanbruna lite rött i sig?Jag har ju inte sett den IRL utan bara på internet.Får nog ta med en brädbit och åka till IKEA
    Nja, alltså inte som mahogny eller körsbär t.ex, men lite "inslag" så där...
Svar på tråden Vilken färg på Malm (IKEA)