• AMV
    Äldre 31 Jan 19:23
    9920 visningar
    7 svar
    7
    9920

    Nån som fått leverans via USPS?

    Nån som nångång fått leverans via USPS? Jag fick info att de försökt leverera kl 10 på förmiddagen här hemma, nåt som inte fungerar så bra om man har ett vanligt jobb. Ingen info hur man kontaktar dem för att göra upp och mailet är no-reply, hemsidan kräver att man anger sin delstat + postnr i USA för kontakt. Suck...

  • Svar på tråden Nån som fått leverans via USPS?
  • Äldre 1 Feb 10:16
    #1

    Men USPS är väl USAs post? Jag har beställt varor som säljaren har skickat med USPS och det har fungerat som vilket paket som helst, bara att hämta på posten.

    Kolla med svenska posten om de har paketet. Annars vet jag inte vilket företag som har hand om det här.

  • Smultr­onÄnge­l
    Äldre 1 Feb 18:02
    #2

    Japp, USPS är den amerikanska posten. Så när jag har fått saker skickade med dem från USA så har det antingen kommit i brevlådan eller så har jag fått hämta det som vanligt på Posten.

    Däremot finns det ett leveransföretag som heter UPS. Har paketet skickats med dem brukar man få det hemleverat och då måste man vara hemma och ta emot det.

    Men jag har aldrig hört talas om hemleverans med USPS.

  • Fri 13 Aug 2021 11:24
    #3
    If picking up mail for someone else, the customer needs written authorization (and their own photo ID).If a person has the same last name and address of another person that mail is addressed to, they cannot pick up Accountable mail on the other person's behalf unless a standing order is in place.visit usps
  • Tue 19 Oct 2021 15:31
    #4
    SmultronÄngel skrev 2008-02-01 18:02:54 följande:

    Däremot finns det ett leveransföretag som heter UPS. Har paketet skickats med dem brukar man få det hemleverat och då måste man vara hemma och ta emot det.


    USPS lämnar över till Postnord eller Schenker.

    UPS låtsas att dom utför en hemleverans, sedan dumpar dom paketet hos en ombud eller skickar tillbaka det till avsändaren. Riktigt skräpbolag.
  • moaguu­un
    Tue 19 Oct 2021 15:59
    #5

    Helt omöjliga. Otrevliga också. 

  • Glinda från Oz
    Tue 19 Oct 2021 16:16
    #6

    USPS är i USA, här heter företaget UPS. De har en svensk sida. Deras telefonnummer är 0776622077. Antigen försöker de igen eller så skickar de tillbaka till avsändaren, jag har varit med om båda.

    www.ups.com/se/sv/Home.page

  • Wed 20 Oct 2021 10:06
    #7
    Glinda från Oz skrev 2021-10-19 16:16:06 följande:

    USPS är i USA, här heter företaget UPS. De har en svensk sida. Deras telefonnummer är 0776622077. Antigen försöker de igen eller så skickar de tillbaka till avsändaren, jag har varit med om båda.

    www.ups.com/se/sv/Home.page


    det är två helt olika bolag.

    USPS är USA'S postverk som Postnord.

    Tex skickar du ett brev eller paket med Postnord till USA så är det USPS som
    levererar till brevlåda eller portkontor ( och vice versa )
Svar på tråden Nån som fått leverans via USPS?