Fina kroatiska namn?
Någon som vet några gulliga kroatiska/ fd. Jugoslaviska namn?
Sambon är Kroat, men kommer inte på några namn alls. Vore kul med något som funkar både här och där!
Någon som vet några gulliga kroatiska/ fd. Jugoslaviska namn?
Sambon är Kroat, men kommer inte på några namn alls. Vore kul med något som funkar både här och där!
Ante
Framförallt tjejnamn!
Marija...funkar överallt
ruzica! det är fint! och Nedir, men det är bosniskt, så det kanske inte är helt optimalt. Vera.
vad ni än gör skippa stanko! Både för att det är likt stank på svenska och för att det betyder jag är trött på italienska. varenda gång killen kommer till italien kommer han gå runt o klaga på att han är trött!
kolla här,,,
www.canstar.net/members/hbz/zenska_imena.html
Har inget kroatiskt påbrå, men det var kul att se dessa namn...gillade manda och mira
DIDA hoppas ni finner något som passar er o ert barn !
Jättebra förslag, några fler?
Mmm, jag gillar Mattei och Matteo, och Jasmina som flicknamn. Men det spelar nog ingen roll ifall det är Bosniska eller Serbiska namn!
Jag träffade en kroatisk tjej som hette Selma en gång, det tycker jag är fint!!
Kom på ett till, vet inte om e är kroatiska, men i all fall från länderna på balkanhalvön!
Dean (killnamn)
Min man är från bosnien =) Våran lilla flicka heter Amela och nu hade vi tänkt oss denna gång att det ska bli Anesa (el. Anessa beroende på hur vi kommer att stava det) och Anes om det blir en pojke. Jag gillar även namnen Adis, Denis och Vernesa. Hoppas du hittar nått =)
Fina namn: Ninetta, Teja, Vesna, Danijela..
Som funkar bra fast de inte är orginal: Maja, Anja, Natalie, Andrea
Bor för tillfället Zagreb och namnen på de kroatiska tjejerna i min omgivning är: Maja, AnaMaria, Branca, Julijana, Petra, Zrinka, Jaqlina, Nada kan inte komma på fler...
Hoppas ni kommer fram till något som passar
känner en rysligt trevlig tjej fr Dubrownik som heter Ivona...
Kanske kan vara något?!
De 10 vanligaste namnen på nyfödda flickor för 2004 var:
1. NIKA
2. Sara
3. Lucija
4. Karla
5. Ana
6. Mia
7. Hana
8. Ema
9. Laura
10. Iva
Andra namn som är också inne nu är: Petra, Klara, Ena, Lana, Lea, Dora, Marta, Nora, Rea, Tea, Barbara, Stela. Källa: www.iskon.hr/bebe/page/2003/04/09/0218006.html
Lycka till!
min son har en dagis kompis tror han är från bosnien Amor heter han. Det tyckte jag var fint.
Har en kompis som heter Mimi. Hon är kroat.
Många namn från fd Jugoslavien, går in i varandra och om vissa kan man säga att de funkar över hela Balkan...så vissa är inte typiskt bosniska,serbiska el bosniska !
en gammal klasskompis som var från Bosnien heter Emina. det tycker jag är fint..
Min make är från Dalmatien och vi väntar barn 15/5
Han förslag på killnamn är:
Ante Ana
Toni Klara
Antonio Petra
Vicenco (Vincent) AnaMarija
Fabian Miranda
Lycka till med namnen.