• dobbis

hur såg du ut på 80 talet?

Vi har blivit bjudna kalas, där det är 80-tals tema. Nu behöver vi hjälp, hur klädde man sig på 80-talet, jag minns inte är född -84. vad är typiskt 80-tal, snälla hjälp, hur ska vi se ut?

Vår underbara dotter Heidi är äntligen här
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-31 23:00
    åhh herregud, det var värre än jag trodde, kommer ju att se ut som en komplett idiot, ja ja bara att ge sig ut och leta i diverse garderober osv. tack för alla roliga svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-31 23:01
    åhh herregud, det var värre än jag trodde, kommer ju att se ut som en komplett idiot, ja ja bara att ge sig ut och leta i diverse garderober osv. tack för alla roliga svar.
  • Svar på tråden hur såg du ut på 80 talet?
  • meic

Åh vad härligt... Skipants, converse, usa-sockar, farfars-tröjor, musse pigg-kläder, t-shirt som man knöt i midjan, snetofs, stentvättade jeans...

• Beckah82
    PastellfärgerPuffärmarStort hår, mycket spray. Snedlugg, krusigt.AxelvaddStora långa tröjor med breda skärp överKnallrosa läppstift, grön ögonskugga, blå maskara, massa rougepumps

Är vad jag kommer på snabbt på rak arm. fast jag var inte heller "med" på det viset hehe -82.a ju.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    meic skrev 2008-01-31 22:39:16 följande:
    Åh vad härligt... Skipants, converse, usa-sockar, farfars-tröjor, musse pigg-kläder, t-shirt som man knöt i midjan, snetofs, stentvättade jeans...
    Några av de där känns mer början av -90
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • meic

då var jag väl före min tid då

Beckah82 skrev 2008-01-31 22:42:11 följande:
    Några av de där känns mer början av -90
  • Missix

Massor av armband, strass, sjalar och annat krimskram. Hatt med tuperad lugg under, massor av hårspray. Neon-färger, gärna en gul/grön strumpa och en cerise strumpa.
    Söndriga jeans med en storskjorta och stort hängigt bälte i midjan.
    Tänk typ Madonna och hennes tidiga låtar som Like a Virgin och de andra på den skivan

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • litenprick

på åttiotalet var jag syntare... Minns "kriget" mellan hårdrockare och oss syntare

kolla in typ lite åttiotalssyntband och de patetiska hårdrockarna... googla lite bilder, då får du tips!

annars förknippar man gärna åttiotalet med neonfärger.. mycket hårspray och stora kläder! Plast...plast i öronen runt halsen osv...

• Dimitra
    Kläderna
    Chockrosa, pastell, neonfärger
    Benvärmare
    Stentvättade jeans med revärer
    Volangblusar
    Långa, lite utsvängda kjolar
    Puffärmar
    Midjekorta kavajer
    Axelvaddar
    Tröjor med bara axlar (båtringning) á la Fame
    Lappade och sönderklippta jeans
    Vita tubsockor över jeansen (helst med gråa eller blåa ränder)
    Jeansväst eller mockaväst
    Myggjagare
    Pumps        

Accessoarerna
    Blå mascara
    Svart kajalpenna
    Rosa Tyllsjalar i håret
    Våfflat hår
    Clips
    Halsband med stora träpärlor
    Uppsprejad lugg
    Helikopterplatta
    Syntfläta
    Massor av armband
    Läppglans med smak
    Jane Hellen
    Date

Från: 80-tals fest
    Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • VulgusProfanum

Åh
    Under 80-talet såg jag ut som en komplett idiot av gamla fotografier att döma
    Håret var långt blekt och permanentat i någon löjlig pudelmodell och dessutom kraftigt tuperat och "hårsprejat" till vansinne. Spretig lugg- trots pudellockarna- som stod rätt upp och så de berömda sidovingarna..
    På nederdelen av kroppen så bar jag byxor av modell haremsbralla eller ett par "Takano"myspysbrallor. Till denna kreativa nederdels look adderades sedan en lååååång skjorta gärna med pingvinarmar och ett brett läderbälte som bars över höften.
    De smycken jag bar var alla av plast och jag älskade diverse pins och bar givetvis en "Rör inte min kompis" knapp på jeansjackan.
    Vad mer..
    Jo på fötterna hade jag endera "chinaskor" eller "PeterPan" stövlar.

Det är ett under att man inte blev inlåst

Beauty fades Dumb is forever!
Svar på tråden hur såg du ut på 80 talet?