• Lillatroll

Vad ska ni ha för gott att äta i kväll? Behöver lite inspiration.

Fredagkväll och jag och sambon brukar äta något gott framför tv:n och se på Lets Dance. Men jag har ingen aning om vad jag ska fixa till. Frågade sambon i morse och sa pizza eller tacos men det har vi ju ätit hur många gånger som helst.

Lite tips snälla någon? Tänkte göra lite fint och ha en härlig myskväll. Vad äter ni då?

• Svar på tråden Vad ska ni ha för gott att äta i kväll? Behöver lite inspiration.
  • Silverkatten06

En helstektfläskfilé/oxfilé med ugnsstekt potatis, sallad och nån god sås kanske? Eller om orkar så kanske jag gör en yakiniku, det är förbaskat gott

• Lillatroll

Hemlagad pizza är alltid gott men det hade vi förra fredagen tyvärr.

Helstekt fläskfile...mmmmm det är gott. Ska fundera på det lite.
    Yakiniku hade jag aldrig hört talas om men googlade precis det och det lät ju också gott.

• KJG

Jag har samma problem. Jag vill oxå ha nått gott tips!!!

• Skusan

Lövbiff och pommes blir det här

• Panna82

Baconlindad kyckling med krämig tomat- och mozzarellasallad

Vi ska inte äta det ikväll för vi ska bort till svärisarna men det är jäkligt gott!

• Pshevil

Svägerskans laxgryta med ris blir det till middag (jättegott och enkelt!), vill vara nyttig till middagen så jag kan trycka i mig chips sen Flört

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • mULLEmekk

Sushi blir det här hemma ikväll. Bra "plockmat" när man sitter framför TV:n. Orkar man inte göra "riktig" sushi så kan man ju alltid göra i ordning riset (blandat med lite risvinäger och socker) och lägga det i små bollar på en tallrik och sen på med fisken/räkorna/grönsakerna.

• tinna

Vi ska äta bakad potatis med currykycklingröra

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
Svar på tråden Vad ska ni ha för gott att äta i kväll? Behöver lite inspiration.