• Anonym (fattig!)

Jag är så trött på att vara fattig!!!!!!!

Efter vi har betalat alla räkningar och lagt undan till buffert och resor har vi bara 8 000:- kvar till mat, hygien och nöjen.
    Varför ska det vara så jävla otacksamt att jobba?!
    Varför har vi inte gott om pengar?!
    Jag vill kunna roa mig och inte bry mig om hur mycket pengar jag har kvar
    När ska jag och min man få det bra?
    Fler i samma pissiga situation?

• Svar på tråden Jag är så trött på att vara fattig!!!!!!!
  • Anonym

Som ett slag i magen att du tycker att 8000kronor är lite att ha kvar!

• SilentStar

Snälla du...8000 är INTE lite pengar att ha kvar!

Finns dom som har dte mkt värre ställt.

Anonym (fattig!) skrev 2008-02-01 11:22:40 följande:

Efter vi har betalat alla räkningar och lagt undan till buffert och resor har vi bara 8 000:- kvar till mat, hygien och nöjen. Varför ska det vara så jävla otacksamt att jobba?! Varför har vi inte gott om pengar?! Jag vill kunna roa mig och inte bry mig om hur mycket pengar jag har kvar När ska jag och min man få det bra?Fler i samma pissiga situation?
  • Anonym

Stackars dig... jag har inte ens 8000:- innan hyra mm... stackar dig...

• Anonym

Ni har råd med resor och en buffert och ändå 8000 kvar?

Låter ganska bra faaktiskt.

Hade ni haft 1000 mer i månaden över så hade ni ökat på era utgifter och tyckt att det var för lite.

• Fru U

Alla vill väl ha obegränsat med pengar och inte behöva tänka på om de räcker.

Tänk att gå in i en klädaffär (eller en hobbybutik för min del) och bara fylla kundvagn efter kundvagn och inte ens titta på prislapparna

Det sagt så tycker jag inte 8000är lite till mat+nöjen+hygien såvida man inte är typ minst 5 pers i familjen

Live and let live
  • Anonym (??)

8000 :- !!!! Tänk den som hade det över när alla räkningar är betalda! För mig är det jättemycket pengar som iallafall jag & min familj klarar oss lååångt på!

Vi kan aldrig lägga undan till sparande, kan aldrig unna oss något extra! Skämdes häromdagen för jag köpte en ny tröja till mig själv för 125 kr (det var halva priset)!!

Jag blir förbannad, vad f-n har du att gnälla över!

Skärp dig & se dig omkring istället!

• Alle

Och hur mycket lägger ni undan till buffert och sparar till resor?
    8000 är mycket! Hur många är ni i hushållet?

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • tillymilly79

Dags att försöka byta jobb eller gå upp i tid om ni inte jobbar heltid...

• Tifastar

Det är INTE lite pengar, enligt mej. 3000 är vad vi brukar ha kvar efter räkningar och det klarar vi oss på.

Svar på tråden Jag är så trött på att vara fattig!!!!!!!