• Aisha

Ansiktskrämer som fungerar!

Här kommer tråden för ansiktskrämer som fungerar!

Det handlar om alla krämer för ansiktet, dock inte foundations och smink, utan det handlar om krämer som t ex är fuktgivande, anti-rynk eller som kanske förbättrar lusten?

Dela med dig av dina små tips, och tricks till dina medmänniskor

Här kan också krämer "efterfrågas". Kör hårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 13:27
    Det är så lätt att hamna "vilse" i ansiktskräm-djungeln, menar jag
    Det finns så många, olika krämer - i alla prisklasser - så det är ju inte alltid så lätt.

Alltså kan man behöva en hjälpande hand på vägen!

• Svar på tråden Ansiktskrämer som fungerar!
  • Aleathiel

Har tyvärr inget tips, utan skulle behöva råd istället. Just nu är min hy så torr att jag flagnar i fläckar på ansiktet (och mellan ögonen, hur snyggt är det??? ) men samtidigt så kan jag blir lite blank i pannan som om jag hade fet hy. Köpte en kräm från Origins som expiditen sa skulle vara bra för mig, men den hjälper inte alls .

• Annaf

här kommer ett råd som garanterat funkar mot både rynkor o torrhet... jabushe, otroligt bra detkänns liksom att den verkar på engång man smörjer sig :)

• Lilla

Jag blev jätteförvånad när en säljare föreslog Lumene, dag-och nattkräm, men jag provade... Och den funkar jättebra! Jag har en tendens att bli yt-torr så jag måste ha massor med fukt.

• Aisha
    Annaf skrev 2008-02-01 12:55:29 följande:
    här kommer ett råd som garanterat funkar mot både rynkor o torrhet... jabushe, otroligt bra detkänns liksom att den verkar på engång man smörjer sig :)
    Jag håller faktiskt med! Jag är bara (bara och bara?) 18 år och använder Jabush'e för att den ger så otroligt len och fin hy med en underbar lyster.

Inte för att jag behöver den "mot rynkor" direkt, men mot torrhet är den otroligt effektiv, verkligen!
  • Pshevil

Kiehls Abyssine Ögoncreme, stramar upp och återfuktar runt ögonen
    Hope in a jar, ansiktscreme från Philosophy - den bästa ansiktscremen jag haft

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • nekoi
    Aleathiel skrev 2008-02-01 12:49:33 följande:
    Har tyvärr inget tips, utan skulle behöva råd istället. Just nu är min hy så torr att jag flagnar i fläckar på ansiktet (och mellan ögonen, hur snyggt är det??? ) men samtidigt så kan jag blir lite blank i pannan som om jag hade fet hy. Köpte en kräm från Origins som expiditen sa skulle vara bra för mig, men den hjälper inte alls .
    Jag hade precis samma problem. Jag trodde jag hade fet hud pga blanka partier och finnar, så jag använde Body Shops Seaweed, men det torkade ut min hud något fruktansvärt och jag fick mer finnar (vilket först förvirrade mig tills jag läste att om man torkar ut sin hud för mycket så får man finnar för det). Så när de produkterna ändå tog slut så bestämde jag mig för att prova Body Shops Aloe Vera serie istället som är för normal till torr hud och trots att jag bara använt den i en vecka ungefär så känns det så mycket bättre. Huden är mjuk, jag flagnar inte längre (hade också just problem mellan ögonen och ögonbrynen). Först när jag smörjer in mig ser jag lite blank ut men det går sen in i huden.
    Kan varmt rekomendera Body Shop!
  • Viggo och pyrets mamma

Jag kommer nog aldrig byta bort min Clarins Multi active day cream, den luktar gott, den är underbar på huden, speciellt för mig som är känslig och den gör huden silkesmjuk även på mig som annars blir fnösketorr vid den här tiden på året, dessutom är den dryg som skam, så den räcker läääänge. Helt klart bäst.

• Lajsa82

om man har feta partier och torra partier så kan jag rekommendera L300 Ansiktskräm på apoteket som tillför fukt, den är inte fet i sig och är perfekt för blandhy.Bra pris har den med....

ღLisa och Williamღ
  • Ellah

Clarins!!! Helt otroligt bra!!!
    Ögonkrämen fungerar verkligen och tar bort puffighet och glåmighet, ansiktscremen ger en otrolig lyster. Har provat dessa nyligen och är helt förtrollad av effekten.

• AMV

Vilka av Clarins alla krämer är det du har använt då?

Ellah skrev 2008-02-01 15:24:17 följande:
    Clarins!!! Helt otroligt bra!!! Ögonkrämen fungerar verkligen och tar bort puffighet och glåmighet, ansiktscremen ger en otrolig lyster. Har provat dessa nyligen och är helt förtrollad av effekten.
Svar på tråden Ansiktskrämer som fungerar!