Inlägg från: aktuelle |Visa alla inlägg
  • aktuelle

piercing i tunga,,, råd efter

jag försöker minnas hur det var.. ömmade ett braa tag efteråt, men det värsta gick över efter ca 2 veckor- 1 mån

- IRMA Dec 2006 och Helge 18:e Januari 2008! -
  • aktuelle

jag småläspade heela tiden jag hade kvar piercingen, inte mycket men de som hade hört mig utan piercing hörde skillnad när jag sa "S".. 

• aktuelle

jag skulle skölja ur munnen med vatten efter att jag ätit och så sköljde jag med munvatten  morgon och kväll.

• aktuelle

jag använde nog hexadent..

Saandraa skrev 2008-02-01 15:49:57 följande:
    Oftast är det Listerin utblandat med vatten det fick jag iallafall.. Tech 2000 tror jag det hette då det är inte lika starkt som rent Listerin!
  • aktuelle

hexident heter det nog.

• aktuelle

men jag har fått höra av vissa att man inte bör överdriva och skölja med medlet jättemånga gånger per dag då de tydligen ska ta bort "bra" bakterier också...

• aktuelle

jag brukade få ont om jag tog ut smycket bara några timmar och satte tillbaka den sen igen. Var som om hålet hann krympa! :P första året hade jag som muskelvärk i tungan varje gång jag var förkyld.

• aktuelle

jag läspade som sagt och piercaren sa att jag hade bra förutsättningar för piercingen för att han kunde sätta den långt in..

tess701 skrev 2008-02-01 16:12:56 följande:
    Läspande säger de kommer oftast om staven sitter längre ut på tungan... ja satt min längre in å de fungerar... bara AJ öm... men självförvållat som sagt....
  • aktuelle

om det blir en infektion ska man inte ta ut hursomhelst. Då kan man tydligen göra det värre, om man istället lämnar kvar staven så funkar den som dränage..

tess701 skrev 2008-02-01 16:08:50 följande:
    Nu ringde ja salongen å nu e ja lugn... De e död hud som lossnar runt hålet... å de e ju vitt så... de e så i läkningsprocessen. Pust ja som nästan tänkte ta ur den innan tungan svartnar Men berätta gärna mer om era erfarenheter....
  • aktuelle

fastnade? gängorna var inte i metall?

Saandraa skrev 2008-02-01 16:28:20 följande:
    jag använde plastkulor på båda sidor ett tag.. tänkte vara lite duktig med tänderna ! hahaha.. bara det att dom fastnade på staven så piercaren fick "klippa" av stången! så numer är det titan för hela slanten
Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter