piercing i tunga,,, råd efter
jag försöker minnas hur det var.. ömmade ett braa tag efteråt, men det värsta gick över efter ca 2 veckor- 1 mån
jag försöker minnas hur det var.. ömmade ett braa tag efteråt, men det värsta gick över efter ca 2 veckor- 1 mån
jag småläspade heela tiden jag hade kvar piercingen, inte mycket men de som hade hört mig utan piercing hörde skillnad när jag sa "S"..
jag skulle skölja ur munnen med vatten efter att jag ätit och så sköljde jag med munvatten morgon och kväll.
jag använde nog hexadent..
hexident heter det nog.
men jag har fått höra av vissa att man inte bör överdriva och skölja med medlet jättemånga gånger per dag då de tydligen ska ta bort "bra" bakterier också...
jag brukade få ont om jag tog ut smycket bara några timmar och satte tillbaka den sen igen. Var som om hålet hann krympa! :P första året hade jag som muskelvärk i tungan varje gång jag var förkyld.
jag läspade som sagt och piercaren sa att jag hade bra förutsättningar för piercingen för att han kunde sätta den långt in..
om det blir en infektion ska man inte ta ut hursomhelst. Då kan man tydligen göra det värre, om man istället lämnar kvar staven så funkar den som dränage..
fastnade? gängorna var inte i metall?