Inlägg från: tess701 |Visa alla inlägg
  • tess701

piercing i tunga,,, råd efter

Jag har precis gjort en piercing i min tunga... gör allt enligt konstens alla regler med tvättning å isvatten och lugnt med mat. Jag gjorde den i onsdagskväll på salong.

Men tungan e ju så öm... hur länge ömmar de?? å igår va de lite lite var under tungan som ja tvättade bort med en bomulstops... blir ju så orolig. Svullet är det ju naturligtvis men inte rött.... Har inte feber eller annat men ja man tänker ju massa.

Ge mig råd... berätta om hur de var för er!

• Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter
  • tess701

ja ja sköljer med saltvatten efter varje mål å ja gör rent med munskölj flera gånger per dag.

De ja känner mest är ju att de e så stelt under tungan å ner i halsen men troligen använder man tungan på ett annat sätt för de e ju lite konstigt nu om ja säger så.

De va ju inget mycket var å det var vitt inte gult så de innehåller ju inte bakterier,,, så ja avvaktar väl lite innan ja ringer å frågar. Säkert bara ja som e hysterisk som vanligt.

Karln får ju inte ens en kyss ha ha......

Mer erfarenheter tack....

• tess701

Ja ja köpte något på salongen för detta men har även använt bakteridödande minskölj karln fick hos tandis....

e ju så svårt att äta... äer mos typ ha ha men vill man va fin om tungan får man lida lite....

• tess701

Nu ringde ja salongen å nu e ja lugn... De e död hud som lossnar runt hålet... å de e ju vitt så... de e så i läkningsprocessen. Pust ja som nästan tänkte ta ur den innan tungan svartnar

Men berätta gärna mer om era erfarenheter....

• tess701

Läspande säger de kommer oftast om staven sitter längre ut på tungan... ja satt min längre in å de fungerar... bara AJ öm... men självförvållat som sagt....

• tess701
    Emelisch skrev 2008-02-01 16:11:23 följande:
    Jag gjorde rent med listerin de första dagarna, sedan struntade jag i det och tog kokat vatten med salt bara och sköljde. min tunga var jättesvullen och öm den första veckan, sedan gick de över. Men tyvärr förstörde piercingen mina tänder så jag fick ta ut min efter några månader.
    Försötde tänderna hur??? Man får ta de försiktigt....
Svar på tråden piercing i tunga,,, råd efter