• tekla1

arg över biomammor ...

Jag är bonusmamma till en liten tjej som jag inte får träffa.

Min sambo/kille fick veta 1 månad innan vi träffades och blev i hop att en kvinna han haft ett one night stand med väntade barn och att det var hans. Han har försökt att vara delaktig så gott det går men mamman samarbetar endast på sina villkor..Biomamman vill tex inte att jag ska träffa dottern ( vilket jag har i smyg ändå ) och han får absolut inte ha sin dotter hemma hos oss. Kan nämnas att Mamman vägrat sedan dag 1 att träffa mig ....fast jag vhar föreslagit det. Har någon varit med om liknande ? Hur kan en kvinna som aldrig haft ett förhållande med mannen som hon använde som spermadonator ha sådana krav ????

arg och ledsen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 19:37
    ja kanske lite arg och fördomsfullt uttryckt, men vad hon sagt till min kille så här i efterhand ( när hon fick veta att hon var gravid) är att hon hade slutat med p-piller just innan de hade sex och inte trodde att hon kunde bli gravid....ovanligt korkat tycker jag ....

Men min kille borde också haft kondom för att skydda sig mot oönskade graviditeter....

ps. lill tjejen är iallfall jätte fin så hon är bonus Bara synd att man inte får träffa henne....

• Svar på tråden arg över biomammor ...
  • Familytime

Hur vet du att hon använde honom som spermadonator? Har hon sagt det eller? Om inte, så tycker jag det var ett ganska fördomsfullt uttryck om en tjej vars bakgrund eller liv varken du eller din kille känner till.

• sprallig

men om man inte är i ett förhållande så karnse man ska skydda sig från båda håll

• Familytime

ABSOLUT! Varför är detta tjejens fel? ÖVERHUVUDTAGET! Som jag ser det är det ett resultat av TVÅ stycken som betett sig både dumdristigt och våghalsigt och korkat! Nu står ju alla där med resultatet! Det är alltid TVÅ som har ansvar! Vill killen inte bli pappa, så finns det överrockar!   Förbannat effektivt preventivmedel!!

• daisy78

Men snälla någon det var ju inte det som var problemet! Pappan vill ju verkligen träffa sin dotter så lägg av!

Tekla 1: Jag förstår verkligen att ni har det jobbigt! Det verkar ju inte som om mamman är intresserad av att prata om saken så det enda råd jag kan ge är att ni kontaktar familjerätten för att få ngt umgängesschema upprättat. De flesta FRsekreterare är ju faktiskt riktigt bra kanske kan de nå fram till mamman?

Jag har själv varit bonusmamma och även fast jag och pappan har separerat sedan 6 år tillbaka så har jag fortfarande en mkt nära kontakt med hans 2 barn.

Hoppas det löser sig för er.

• sprallig

jag har själv bonus barn som bott hoss oss i 11 år nu med en mamma som gort allt för att inte träffa sina barn
    och familjerätten är bästa sättet att få kontakt
    att jag påpekade att båda skulle skyddat sig är ju för att det var en en gångs grej inte för att vara elak eller dum mot någon så om nån tog illa upp ber jag om ursäkt

• lolalamba

Hej TS!

Jag förstår din upprördhet, men tror du inte att mammans sätt mot dig kan bero på att hon just är mamma, älskar sitt barn och är livrädd att någonting ska hända barnet nått?
    Jag menar...
    Hon kan ju inte känna barnets far efter ett one night stand och bara det att lämna sitt barn till en "okänd" människa kan vara jobbigt och så kommer du med in i bilden...
    Då blir det TVÅ okända människor som ska ta hand om "hennes" barn...

Försök att prata med mamman om att ni alla kan träffas korta ggr ganska ofta för att lära känna varandra!
    Totalvägrar hon så kontakta soc för ett samarbetssamtal som är mellan föräldrarna!

Gör allt så smidigt för barnets skull, det har inte bett om att födas till denna värld!

Står inte på DIN sida, din SAMBOS sida eller BIOMAMMAS sida, utan på BARNETS sida!

Varm kram lolalamba!

• lolalamba

P.s Glömde lägga in att jag tycker att det vore en bra idé att barnet får lära känna sin pappa FÖRST och sedan dig!
    Inget illa menat här heller, men det viktiga är att barnet ska lära känna sin far, inte dig!
    Du kan försvinna, kärleken kanske inte håller - men din sambo kommer ALLTID att vara barnets far! D.s

kram igen!

• lolalamba

P.s Glömde lägga in att jag tycker att det vore en bra idé att barnet får lära känna sin pappa FÖRST och sedan dig!
    Inget illa menat här heller, men det viktiga är att barnet ska lära känna sin far, inte dig!
    Du kan försvinna, kärleken kanske inte håller - men din sambo kommer ALLTID att vara barnets far! D.s

kram igen!

• lolalamba

kram igen!

• lolalamba

Ojojoj...
    Sorry för inläggen!

*mumlar* Jäkla dator!

• Celestial

Biomammor? Den räcker väl med att du är arg över just den biomamman. Alla andra mammor kan ju inte rå för det.

Hur vet du att hon använde honom som spermadonator?  Jag har träffat på flera stycken som felaktigt trott att man inte kan bli gravid direkt när man slutat med p-piller.  Ovanligt korkat? Jag tror snarare att det är någon missuppfattning pga många säger att det kan ta en tid innan kroppen fungerar som den ska igen...
    Jag kan förstå om hon har svårt att lämna bort barnet hos några hon inte känner, men däremot kan jag inte förstå varför hon inte är intresserad av att lära känna er.

Jättebra att pappan försöker vara delaktig, hoppas det fungerar bättre i framtiden.

Hur gammal är hon?

• Tezz72

Håller med dig!

Celestial skrev 2008-02-04 11:59:42 följande:
    Biomammor? Den räcker väl med att du är arg över just den biomamman. Alla andra mammor kan ju inte rå för det.
  • tea1982

Usch vad trist! För mig skulle det inte ha något med saken att göra hur länge de nu var ihop eller inte, hennes ansvar som förälder är att fylla sitt barns liv med trygghet och kärlek, om du är en fast punkt i barnets pappas liv kan du ju bara tillföra lite mer av det goda.. synd att hon inte låter dig träffa barnet. Hur gammal är flickan (inte mamman alltså, utan dottern) ?

• tea1982

PS: jag tycker inte att en relation mellan dig och mamman är så viktig som en relation mellan dig och dottern, om du nu planerar att stanna med denne man. Dottern kommer (förhoppningsvis) finnas i hela hans liv och då måste ju du som sambo få planera för er egen familj..

Svar på tråden arg över biomammor ...