• Lindis41

hur länge har ditt barn varit magsjuk??

som rubriken lyder..undrar då magsjuk, diareér..min dotter har haft diareé sen förra fre BLIR GALEN, när går det över??hur länge smittar det??

• Svar på tråden hur länge har ditt barn varit magsjuk??
  • Teskedsmamman

T ex Rotavirus håller lätt i sig 2 veckor....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Lindis41

vad är rotavirus??o vad gör man åt det??

• Lindis41

sökte på google o det e nog ej rotavirus det börjar ofta m kräkningar o det har det inte gjort..sen så e de slöa o det e defenitivt inte min tjejje

• NinaFina

Vår son har haft lös mage sedan före jul, och förra veckan var maken hos läkare med sonen. Hon sade att det var en magsjuka, och hos små barn kan det hålla i sig i 6 veckor eller mer!

Så nu börjar det verkligen bli trist att  byta blöja på honom när det har hållt i sig i över en månad...!

Lycklig tvåbarnsmamma till Elin född -96 och Isak född 23/10-06!
  • Veronica74

Min tjej 8 månader blev smittad på babysimmet förra måndagen då det va en pojke som gick o simmade med sin mamma trots magsjuka. (Extremt smart!!) Vi va hos dr i onsdags o man tog avföringsprover för att kolla så det inte va ngt konstigt men alla prover visade okey. Läste ngnstans att själva magsjukan bara egentligen håller i sig ett par dagar men sen kan det ta upp till 2 v innan magen stabiliserar sig. Min tjej är ju visserligen yngre men samma problem.

• Lindis41

kan ju inte stanna hemma m henne i flera v om det e magsjukan ju.jag jjobbar o hon e på fsk annars

• Teskedsmamman
    Lindis41 skrev 2008-02-01 22:11:24 följande:
    kan ju inte stanna hemma m henne i flera v om det e magsjukan ju.jag jjobbar o hon e på fsk annars
    Hon kommer mest troligt att smitta ner de andra barnen om du tar henne till förskolan igen innan det är borta... och vaaaad gillar man föräldrar som medvetet tar sjuka barn till dagis så att andra barn blir sjuka?! Inte mycket...

Det finns fler magsjukevirus än rota... de flesta går över på ca 1 vecka, jag och lillkillen hade ett innan jul och 6 dagar var vi dåliga i magen och på 7:e dagen var vi ok igen....
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Lindis41

m nu e vi inne på 9e dagen...verkar dock på bättringsvägen, annan lukt o konsistens...

• 3 Barnsmamma 06 09 11

över 1v innan vatten bajset var borta. Spydde de 3 första dagarna.

Svar på tråden hur länge har ditt barn varit magsjuk??