hur länge har ditt barn varit magsjuk??
som rubriken lyder..undrar då magsjuk, diareér..min dotter har haft diareé sen förra fre BLIR GALEN, när går det över??hur länge smittar det??
som rubriken lyder..undrar då magsjuk, diareér..min dotter har haft diareé sen förra fre BLIR GALEN, när går det över??hur länge smittar det??
T ex Rotavirus håller lätt i sig 2 veckor....
vad är rotavirus??o vad gör man åt det??
sökte på google o det e nog ej rotavirus det börjar ofta m kräkningar o det har det inte gjort..sen så e de slöa o det e defenitivt inte min tjejje
puffar
Vår son har haft lös mage sedan före jul, och förra veckan var maken hos läkare med sonen. Hon sade att det var en magsjuka, och hos små barn kan det hålla i sig i 6 veckor eller mer!
Så nu börjar det verkligen bli trist att byta blöja på honom när det har hållt i sig i över en månad...!
Min tjej 8 månader blev smittad på babysimmet förra måndagen då det va en pojke som gick o simmade med sin mamma trots magsjuka. (Extremt smart!!) Vi va hos dr i onsdags o man tog avföringsprover för att kolla så det inte va ngt konstigt men alla prover visade okey. Läste ngnstans att själva magsjukan bara egentligen håller i sig ett par dagar men sen kan det ta upp till 2 v innan magen stabiliserar sig. Min tjej är ju visserligen yngre men samma problem.
kan ju inte stanna hemma m henne i flera v om det e magsjukan ju.jag jjobbar o hon e på fsk annars
m nu e vi inne på 9e dagen...verkar dock på bättringsvägen, annan lukt o konsistens...
över 1v innan vatten bajset var borta. Spydde de 3 första dagarna.